بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان معامله شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی این سازمان را تشریح کرد و گفت: خدمات ناباروری IVF,IUI,FET,ICSI بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران از تاریخ دوم شهریور 1400 بر مبنای دستورالعمل خرید راهبردی مربوطه در تعهد سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.
در طرح اصلاح قانون بانک مرکزی؛

استقلال بانک مرکزی افزایش می یابد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی درقانون اساسی کشور زیرمجموعه دولت به حساب می‌آید، بنابراین نمی‌تواند مانند سایر بانک‌های مرکزی دنیا که از استقلال رای بهره می‌برند، عمل کند، اما همانطور که اشاره کردم استقلال بانک مرکزی تا این اندازه که یک هیئت مدیره حقیقی دارد و دارای متخصصانی است که شاخصه‌های آن‌ها مورد اشاره قرار گرفته، حفظ شده است.
شرکت‌های بیمه برای انجام عملیات خود اعم از بیمه‌گری و یا سرمایه‌گذاری مستلزم پذیرش ریسک هستند. براساس ماده یک آیین نامه شماره 69 مصوب شورای عالی بیمه "آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه"، ریسک‌های مترتب بر عملکرد شرکتهای بیمه عبارتند از ریسک بیمه گری، ریسک بازار، ریسک اعتبار، ریسک نقدینگی، ریسک کاهش نرخ سود بانکی، ریسک تغییرات نرخ ارز، ریسک عملیاتی، ریسک بازار سرمایه و ریسک بازار است.
شرکت بیمه کارآفرین، در حوزه نسبت خسارت توانسته از بهترین عملکردها را در صنعت بیمه به نمایش بگذارد. این رخداد از آنجایی حاصل‌شده است که بیمه کارآفرین سراغ رشته‌های حرفه‌ای و تخصصی و کم ریسک رفته است.
مدیریت انتظارات تورمی به عنوان یکی از ارکان مهم در زمینه هدایت نرخ تورم به سمت تورم هدف، مستلزم ارائه اطلاعات درست و به‌هنگام از مجموعه تحولات اقتصاد کلان و اقدامات بانک مرکزی به آحاد جامعه و فعالین اقتصادی است. این امر موجب خواهد شد تا علاوه بر شکل‌گیری درست انتظارات، بانک مرکزی در شرایط بهتری اهداف حفظ ارزش پول ملی (کنترل تورم) و مساعدت به رشد اقتصادی را پیگیری کند.
سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از راه اندازی پیشخوان مجازی خدمات به عنوان یکی از خدمات بانکداری هوشمند این بانک خبر داد و گفت: قصد داریم با تقویت زیر ساخت ها و بهبود سامانه ها، خدمات شایسته و مطلوب تری را به هموطنان ارائه دهیم.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۳ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۶ ارز افزایش یافت، نرخ ۱۷ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، جمعی از معاونان، مدیران، روسای شعب و مشتریان بانک آینده، اصحاب رسانه و مدیران شرکت الکترونیکی ارتباط فردا، از جدیدترین و به‌روزترین دستاورد بانک آینده رونمایی شد.