بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملی ایران تعداد 100 دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند استان سمنان اهدا و در خرید تعداد 1000 دستگاه تبلت دیگر برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانش آموزان معرفی شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مشارکت کرد.
شرکت بیمه ملت با حضور در مناقصه امور‌ بیمه‌ ای شرکت‌ راه‌ آهن ج.ا.ا، برای چهارمین سال متوالی، به عنوان برنده این مناقصه شناخته شد و خدمت‌ رسانی به کارکنان شرکت راه‌ آهن ج.ا.ا. در سراسر کشور را عهده‌ دار شد.
استان البرز به علت داشتن ظرفیت های متنوع اقتصادی و صنعتی به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت در کشور مطرح می باشد که در دو بخش صنعت و کشاورزی دارای مزیت های فراوانی است؛ همچنین نزدیکی به پایتخت، وجود مسیر ارتباطی ۱۴ استان کشور و اتصال استان به مسیر ریلی به نوبه خود سهم زیادی در توسعه این استان داشته است. در کنار این مزیت ها استقرار مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی سبب پشتوانه علمی صنعت در این استان شده است و فعالیت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، خطوط ریلی و جاده های ترانزیتی در جا به جایی محصولات صنعتی و کشاورزی این استان و همچنین تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی آن تأثیرگذار است که می تواند عاملی برای کاهش هزینه و توجیه پذیری سرمایه گذاری برای احداث واحدهای صنعتی بیشتر در این استان باشد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران با ۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به ۱۳ میلیون تومان رسید.
ارزش لیر 7٫2 درصد کاهش‌یافته و به 11.4665 ‌در برابر دلار رسیده‌است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: متقاضیان وام ازدواج می‌توانند برای آسان‌تر شدن فرآیند دریافت وام، افتتاح حساب خود را به‌ صورت غیرحضوری و از طریق وب‌ سایت بانک و همراه‌ بانک «مهریران» انجام دهند. به این صورت برای افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیازی به حضور در شعب بانک نیست.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۱ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۹ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۶ واحد پولی دیگر ثابت ماند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 699.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
جلسه ارزیابی عملکرد کمی مدیریت شعب ۲۲ استان کشور مربوط به آذر ماه سال جاری، بعد از ظهر روز دوشنبه ششم دی ماه به ریاست دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران و با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ذی‌ربط به صورت حضوری و سایر استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
با حضور مدیرعامل بانک مسکن و معاون وزیر میراث فرهنگی:

خبر خوش برای هنرمندان حوزه صنایع دستی

تفاهم نامه اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تامین تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی امضا شد.
تفاهم‌نامه همکاری میان گروه داده‌پردازی پارسیان و صنعت نفت امضا شد؛

ورود بانک پارسیان به تامین مالی طرح های فناورانه نفت

تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری میان گروه داده‌پرداری پارسیان، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت امضا شد.