ابلاغ سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث

در اجرای بند «الف» تبصره «10» قانون بودجه، سهم قطعی هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال براساس آمار عملکرد نهایی سال 1400 تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد.
تصویر ابلاغ سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث

به گزارش سایت خبری پرسون، هریک از شرکت­ های بیمه مکلفند سهم تعیین شده برای واریز ماهانه وجوه مربوط طی شش‌ماهه اول سال 1401 را در پایان هر ماه طبق جدول تعیین شده به حساب خزانه کل کشور واریز کنند.

بر اساس این گزارش، بیمه ‌مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری براساس آمار عملکرد نهایی سال 1400 بیمه شخص ثالث، سهم هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ 5000 میلیارد ریال را تعیین و ابلاغ خواهد کرد.

بر این اساس هریک از شرکت‌های بیمه موظف شده اند ضمن تعدیل اضافه یا کسری واریزی خود طی شش‌ماهه اول سال جاری، پرداختی ماهانه خود را بر اساس جدولی که از سوی بیمه مرکزی اعلام می شود تا پایان سال 1401 ادامه دهند.

شایان ذکر است که نهاد ناظر صنعت بیمه تا پایان شهریورماه سال 1402 سهم قطعی هریک از شرکت‌های بیمه از مبلغ 5000 میلیارد ریال را براساس آمار عملکرد نهایی سال 1400 تعیین و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد.

بنابر مصوبه شورای عالی بیمه، شرکت‌های بیمه موظفند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را بر اساس رقم اعلامی از سوی بیمه مرکزی، فی‎مابین خود تسویه کنند.

مطابق این ابلاغیه، شرکت‌های بیمه مکلفند سهم نهادناظر از مبالغ پرداختی را به حساب بدهکار بیمه مرکزی، منظور و عملکرد واریزی‌های خود را همراه با اسناد و مدارک مربوط در پایان هر ماه به این نهاد نظارتی ارسال کنند.

گفتنی است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، فرماندهی انتظامی، سازمان اورژانس، جمعیت هلال‌احمر، سازمان صدا و سیما و سازمان پزشکی قانونی، گزارش عملکرد خود را در قالب برنامه عملیاتی _ هر سه ‌ماه یک بار _ به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بیمه مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهند کرد.
در پایان مصوبه شورای عالی بیمه تصریح شده که تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه‌های اجرایی یادشده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می‌پذیرد و مبلغ 250 میلیارد ریال از منابع بند (الف) تبصره (10) قانون بودجه سال 1401 کل کشور به سازمان پزشکی قانونی اختصاص می‌یابد.

برای مشاهده جدول سهم عوارض شرکت های بیمه از محل حق بیمه رشته ثالث اینجا کلیک نمائید.

394918