بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بر اساس نظریه‌های علمی موجود، مبنای اصلی تغییرات نرخ ارز، اختلاف تورم داخلی و خارجی است و اگر تورم داخلی به‌صورت پایدار کنترل و به نرخ‌های جهانی نزدیک شود، عملا نوسانات ارزهای خارجی هم کنترل خواهد شد. اما تورم ساختاری ایران طی دهه‌های اخیر به علت وابستگی اقتصاد به رانت درآمدهای نفتی ریشه‌دار شده است.
کیفیت و کمیت خدمت بانکی ارائه شده طی 16سال فعالیت بانک پاسارگاد، توسعه پایدار در یک نهاد مالی را نشان می‌دهد. از مهمترین موارد نشان‌دهنده رشد و توسعه بانک پاسارگاد، می‌توان به قرارگیری در جایگاه 290، در میان برترین برندهای بانکی جهان اشاره کرد.
در سراسر جهان بیمه از مهم‌ترین مواردی است که هر کس باید در خصوص آن تصمیم مشخص و جدی بگیرید. در ایران هر فردی می‌تواند بجز بیمه پایه، بیمه تکمیلی و بیمه عمر و سایر رشته‌های بیمه‌ای را داشته باشد. هر بیمه‌ای، پوشش‌های خاص خودش را دارد و باید با توجه به نیاز، مزایا و کاربرد هر بیمه‌ای آن‌ها را انتخاب کرد.
در آخرین روز هفته؛

سکه 40 هزار تومان افت کرد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به دیروز ۴۰ هزار تومان کاهش دارد.
‌‌بانک قرض الحسنه رسالت با امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به ‌‌دانشجویان این دانشگاه تسهیلات ازدواج ۲۰ میلیونی پرداخت می کند.
اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری نهضت تبیین جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام که به ریاست آیت‌اله محمد خامنه‌ای حقوقدان، مجتهد و رئیس بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد، اقدمات بانک رفاه در راستای حمایت از توانمندسازی زنان خانه‌دار و توسعه کسب و کارهای خانگی را تشریح کرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد و بر اساس آن، بهای ۹ واحد پولی کاهش و قیمت ۲۸ ارز افزایش یافت، نرخ ۹ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
نرخ تورم سالیانه که درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل را نشان می‌دهد در آذرماه برابر ۴۳.۴ درصد شد که نسبت به ماه قبل، یک واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
انتشار «سفیر» با نگاهی بر اقدامات حمایتی بانک ملی ایران از پروژه های زیربنایی کشورتازه ترین شماره نشریه داخلی بانک ملی ایران، نگاهی اجمالی به اقدامات حمایتی این بانک از پروژه های زیربنایی کشور داشته است.
اداره امور شعب استان قم بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، تعداد 83 تبلت به دانش‌آموزان کم‌ برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهدا کرد.
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به تحت پوشش بودن شرکت بهره‌بردار قطار شهری تهران، گفت: از لحظات اول وقوع این حادثه کارشناسان و مدیران بیمه رازی در محل حادثه حضور داشته و بلافاصله اقدامات فوری در جهت درمان مصدومین را با مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه رازی جهت بستری و درمان به عمل آوردند.
مدیرعامل بانک سینا در همایش مدیران صف و ستاد در شیراز:

کاهش مطالبات به کمتر از 3 درصد از اقدامات هدفمند بانک سینا است

مدیرعامل بانک سینا ارتقاء شاخص های عملکردی، کاهش مطالبات به کمتر از ۳ درصد و دستیابی به سودآوری بالا را از اقدامات هدفمند و مطابق با برنامه های راهبردی بانک دانست که باعث ارزش آفرینی و اعتماد سهامداران و ذینفعان شده است.
گفتاری از میثم سیف مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی در شرکت بیمه کارآفرین:

مدیریت استراتژیک منابع انسانی برای اثربخشی سازمانها حیاتی می باشد

مدیریت استراتژیک منابع انسانی اهمیت بسیار زیادی در بقای سازمان دارد و کلید موفقیت سازمان مدیریت موثر منابع انسانی می باشد.
هزینه سنگین خرید اوراق وام مسکن که در روزهای گذشته خبرساز شده بود، سرانجام باعث شد که بانک مسکن برای این موضوع فکری کرده و یک طرح جدید بدهد.
مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن طی یادداشتی درباره سریال «پلاک ۱۳» که این روزها از سیما در حال پخش است و قرار است به فرهنگسازی بیمه کمک کند، تاکید کرد که «نویسنده این مجموعه نیز به عدم جذابیت آن برای مخاطبان اذعان کرده است!» و خواست که پخش این سریال به منظور اصلاحات، متوقف شود.
با حضور رئیس هیات امنای صندوق آتیه و رفاه پست بانک ایران؛

اعضای هیات مدیره صندوق معرفی شدند

مدیرعامل پست بانک و رئیس هیات امنای صندوق رفاه و آتیه بانک در این جلسه با اشاره به سودآوری صندوق در سال گذشته، گفت: تا سال 97 دارایی‌های صندوق در بانک سپرده گذاری می شد ولی امروز با سرمایه گذاری متنوع به موسسه ای رسیده ایم که شخصیت حقوقی مستقل دارد.
گزارش تحلیل وضعیت مالی «وتجارت» در آستانه چهل و دومین سالگرد تاسیس بانک تجارت، نشان از تداوم روند رو به پیشرفت این بانک تا مقطع پایان آبان ماه دارد. در گزارش زیر به بررسی شاخص‌های عملکردی مهمی همچون سهم انواع سپرده‌های ریالی، روند نقدینگی، نرخ جذب سپرده، سهم گشایش اعتبارات اسنادی، درآمدها و آخرین وضعیت سود و زیان بانک تجارت پرداخته شده است.