بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

از امروز کف مبلغ پرداخت ساتنا از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان و سقف مبلغ پایا از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر دستور پرداخت افزایش خواهد یافت.
پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هشتاد و سومین سالروز تاسیس بانک مسکن:

نام خود را در تاریخ بانکداری ایران ماندگار کنید

رستم قاسمی طی پیامی به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن خطاب به کارکنان این بانک گفت: کارمندان و مدیران این بانک پرسابقه با کار جهادی در جهت تسهیل امور مردم در امر نهضت ملی مسکن می توانند نام خود را در تاریخ بانکداری ایران به نیکی ماندگار کنند.
در راستای ادامه روند مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفت؛

ساخت سی‌ امین مدرسه توسط بانک مسکن در کشور

عضو هیات مدیره بانک مسکن در مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه شهدای بانک مسکن در روستای کرکولی خراسان شمالی از ساخت ۳۰ مدرسه در کشور توسط این بانک خبر داد.
خاندوزی به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن عنوان کرد:

ماموریت ویژه بانک مسکن در هشتاد و سه سالگی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن منجر به تحولی عظیم در حوزه مسکن می شود خاطر نشان کرد: نقش بانک مسکن به عنوان یکی از بانک‌های عامل در این زمینه حیاتی خواهد بود.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۴ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۲ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۰ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی احکام جداگانه ای حسن شریفی را به سمت مدیرعامل بیمه ایران و داریوش محمدی و سید محمدناصر مبرقعی را به سمت اعضای هیئت مدیره این شرکت منصوب کرد.
عضو شورای عالی بیمه افزود امیدوارم بتوانم در صورت انتخاب برای صنعت بیمه کشور مفید به فایده بوده و در جهت اهداف عالیه دولت مردمی آیت الله رئیسی گام های موثری بردارم.
سید مجید بختیاری مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران با همراهی سید ناصر مبرقعی و یکتا اشرفی عضو هیات مدیره ، حسن نظری معاون برنامه ریزی و نوآوری و مهدی پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل از هفتمین نمایشگاه تراکنش تهران بازدید کردند.
امضای قرارداد بین بانک گردشگری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

5000 میلیارد ریال تسهیلات در بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی پرداخت می‌شود

در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک گردشگری، با امضای قراردادی بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجموع 5000 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.
مدیرعامل بانک شهر با اشاره به برخی از ضوابط و مقررات بانک مرکزی، حاکم بر روابط این بانک و شهرداری ها به خصوص در پرداخت تسهیلات، بر عزم بانک در حمایت از طرح های توسعه ای مدیریت شهری تاکید کرد.
استان بوشهر با توجه به برخورداری از صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی به‌عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود؛ پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تولید گاز کشور دارد؛ علاوه بر گاز محصولات متنوع دیگری در این منطقه تولید می‌شود که این محصولات خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع میانی و پائین‌دستی است. این استان علاوه بر ذخایر نفت و گاز دارای ذخایر معدنی نسبتاً غنی می باشد؛ لذا نظر به وجود ظرفیت های بسیاری که این استان جنوبی کشور برای سرمایه گذاری و احداث واحدهای صنعتی به خصوص صنایع میانی و پایین دستی نفت و گاز دارد.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۵۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان رسید.