بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

توسعه، رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای به واسطه آموزش مناسب دانش‌آموزان و نسل جوان تضمین می‌شود. وجود مدارس مجهز و پیشرفته ابزار ایجاد زمینه چنین توسعه‌ای است. بنابراین مدرسه مهم‌ترین مکان برای آموزش نسل آینده و به تبع آن پیشرفت و تعالی کشور است. دستیابی به این هدف والا نیازمند مشارکت همگانی در امر مدرسه‌سازی است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: مهم‌ترین ایرادی که می‌توان به همتی به عنوان رئیس ­کل بانک مرکزی گرفت این بود که نه تنها در جهت حفظ ارزش پول ملی (به عنوان وظیفه کلیدی) اقدامی نکرد بلکه تا جایی که توانست تلاش کرد تا ارزش پول ملی کاهش پیدا کند
یکی از مهم‌ترین تکالیف قانون جدید چک که توسط کاربران چک و شبکه بانکی از ابتدای امسال عملیاتی شده شامل الزامی شدن ثبت و تائید چک در سامانه صیاد بانک مرکزی است که تاثیر بسزایی در کاهش چک‌های برگشتی داشته است.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۴۲ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، با نرخ ۲۵ هزار و ۷۵۹ تومان معامله شد.
طرح جدید سفرهای زیارتی فرهنگیان به عتبات عالیات با همت بانک قرض الحسنه رسالت، وزارت آموزش و پرورش و شرکت خدمات مسافرتی، جهانگردی و زیارتی زاگرس از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان با شرایط ویژه آغاز شده است.
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: در مرحله اول شرایط دریافت وام خرد برای شاغلان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی که از شعب بانک‌های ذی‌ربط حقوق پرداخت می‌کنند، در صورتی که در رتبه اعتباری A، B و C باشند، می‌توانند بدون ضامن تسهیلات دریافت کنند.
سید محمد مهدی احمدی با صدور پیامی فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن را تبریک گفت و از تلاش و مشارکت زنان در تعالی خانواده، رشد جامعه و شکوفایی اقتصاد تجلیل کرد.
یکی از موضوعاتی که برای شرکت‌های نوپایی که بیش از یک یا دو دهه از شروع فعالیت آن‌ها نگذشته است، رزومه آن‌هاست. روزمه شرکت‌های بیمه به ثبت رکوردهای مناسب در حوزه‌های تخصصی، قراردادهای کارآمد داخلی و خارجی، بیمه اتکایی، عملکرد مالی خوب و ... است.
مدیراداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، در شهریورماه سال 1400 بدهی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نسبت به اسفند 1399 به میزان 8.7 درصد و نسبت به شهریور 1399 به میزان 1.4‌‌- رشد داشته است.