بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در نهمین ماه سال جاری معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۴۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۲.۶ و ۲۵۵.۷ رسید.
وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در جلسه با مدیران عامل بانک‌های کشور جزئیات و شرایط دریافت تسهیلات با این شرایط را اعلام کردند تا همه افرادی که متقاضی دریافت وام‌های خرد هستند ناچار به پشت سرگذاشتن هفت خان نباشند و به کمک اعتباری سنجی موفق به دریافت تسهیلات خرد باشند.
بانک گردشگری (غیر دولتی‏- سهامی عام) در نظر دارد به منظور تامین و تکمیل کادر تخصصی و اجرایی مورد نیاز خود، از دانش آموختگان محترم دانشگاه های سراسری در سطوح شغلی کارشناس ستادی در استان تهران و بانکدار برای شعب تهران و سایر استانها دعوت به همکاری نماید.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۲۶۳ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، با نرخ ۲۵ هزار و ۴۹۶ تومان معامله شد.
شرکت بانک ملت از افزایش سرمایه ۵۵ هزار میلیارد ریالی از محل اندوخته تفاوت تسعیر ارز دارایی ها و بدهی های ارزی و سود انباشته خبر داد تا در صورت تصویب و ثبت، جایگاه نخست در میان بانک های بورسی را فتح کند.
مجتمع مرکزی شرکت بیمه تجارت‌ نو ، ارائه‌کننده خدمات ویژه بیمه‌ ای، با حضور آزاد حسنی معاون توسعه بازار و شبکه فروش و قاسم قشقاوی مدیرامورشعب و نمایندگان شرکت بیمه تجارت‌نو افتتاح شد.
بررسی آمار سه ماه گذشته حاکی از آن است که اضافه برداشت بانک‌ها از مبالغی بالاتر از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در اواخر آبان­‌ماه ۱۴۰۰ به ارقام کمتر از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در اواسط آذرماه ۱۴۰۰ رسیده بود.
به دلیل یکپارچه سازی سامانه بانکداری متمرکز صورت می گیرد:

قطع تمامی درگاه‌ های الکترونیکی و کارتی‌ بانک سپه و بانکهای ادغامی

روابط عمومی بانک سپه اعلام کرد: با توجه به این یکپارچه سازی، شماره شبای مشتریان بانک انصار سابق تغییر خواهد کرد ، صاحبان حساب‌های این واحد می توانند با مراجعه به درگاه‌ها و پورتال اینترنتی بانک سپه از شماره شبای جدید خود مطلع شوند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۰ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ ۲۵ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت از اعطای تسهیلات مرابحه در قالب کارت اعتباری تا سقف یک میلیارد ریال بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن برای تمامی حقوق بگیران از این بانک خبر داد.
همزمان با خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بانک دی با اهدای گل، ضمن تبریک روز زن، ضمن بازدید از واحدهای مختلف، از بانوان شاغل در ستاد مرکزی بانک دی تقدیر کردند.