بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی:

بازنشستگی به مفهوم قطع ارتباط سازمانی نیست

دوران بازنشستگی در حقیقت گام نهادن به عصر تبادل تجارب و انتقال دستاوردهاست و به هیچ عنوان دوره قطع ارتباطات سازمانی به شمار نمی رود.
حبس گسترده اموال و دارایی‌ها در نظام بانکی آثار متعددی داشته است؛ با فریز شدن درصد بالایی از دارایی بانک‌ها عملا قدرت تسهیلات‌دهی آنان کاهش می‌یابد که همواره موجب نارضایتی مردم و بنگاه‌های تولیدی بوده است. از طرفی بانک تمایل دارد تسهیلات را در اختیار خود نگه دارد لذا شرکت‌های تحت مالکیت خود را در اولویت پرداخت وام قرار می‌دهد بنابراین یک بخش از انحراف در مسیر اعتبارات بانکی طی سالیان گذشته از همین اموال مازاد نشأت گرفته است.
بانک گردشگری و شرکت‌های هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، گروه بازرگانی گردشگری دانا، توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان، مجتمع فولاد صنعت بناب و احیا استیل فولاد بافت وابسته به گروه مالی گردشگری در فهرست شرکت‌های برتر ایران قرار گرفتند.
مدیرعامل بیمه تعاون گفت: در خصوص فعالیت استارتاپ‌ها در صنعت بیمه اغراق می‌شود؛ گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به 5 درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
مدیر عامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، یک جدول زمان‌بندی برای انجام کارها در بیمه ایران تعیین کرده ایم، گفت: بر همین اساس یک مدل عملیاتی طرح ریزی شده تا بتوانیم در زمان‌های مشخص و تعیین شده به اهداف مورد نظر برسیم .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: "علی‌رغم اینکه چالش‌های پیشروی سازمان تأمین جدی است اما بر اساس ارزیابی و تحلیل تخصصی ذیل مسائل مختلف، نسبت به آینده بسیار خوش‌بین هستیم. آینده‌ای که در تعامل مثبت با سایر نهادهای دولتی و تقنینی، در مسیر بهبود وضعیت قرار دارد.
بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی،

کرسی بیمه معلم در جمع صد شرکت برتر حفظ شد

شرکت بیمه معلم در جدیدترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، برای پنجمین سال متوالی توانست جایگاه خود در جمع 100 شرکت برتر را حفظ کند و با افزایش 40 درصدی شاخص فروش در جمع بیمه گران برتر قرارگرفت.
بانک پاسارگاد به‌ منظور اعتلای سلامت جسمی و روانی جامعه و همچنین ارج نهادن به معلولین عزیز، حمایت از تیم ملی پارالمپیک ایران در المپیک توکیو را از مسئولیت های اجتماعی خود دانسته و از آن حمایت کرد.
بیمه مرکزی در اطلاعیه ای به شرکت های بیمه هشدار داد:

هرگونه همکاری بیمه ای با شرکت تجارت الکترونیک فرتاک ممنوع است

شرکتی با نام "تجارت الکترونیک فرتاک" بدون اخذ مجوز فعالیت در زمینه عرضه خدمات بیمه ای (مستقیم/برخط) در شهر شیراز به انجام تبلیغات و فعالیت در زمینه ارایه خدمات بیمه ای مبادرت می کند که فعالیت آن از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه ممنوع است.