بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دبستان برکت شهدای بانک رفاه کارگران در روستای اشباک از توابع شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
بر اساس بخشنامه جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی؛

چه کسانی می توانند وام خرد بدون ضامن دریافت کنند؟

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های معتبر خصوصی به تشخیص بانک می توانند از شرایط جدید دریافت تسهیلات خرد، کمتر از یک میلیارد ریال، استفاده کنند.
محمد فطانت در آیین بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیکی وزارت اقتصاد:

سفته الکترونیکی تحولی بزرگ برای زنجیره تأمین منابع تولید کشور است

از چهار سامانه کاربردی شامل سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸ و سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی با حضور خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده و جمعی دیگر از مدیران‌عامل بانک‌ها بهره‌برداری شد.
مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در پیامی، ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن، ایام خجسته دهه فجر و سالگرد چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی را به ملت ایران و خانواده بزرگ بیمه آسیا تبریک گفت.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۷ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۱ ارز کاهش یافت، نرخ هشت واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
بر اساس این گزارش، در آذر 1400 میزان دارایی شرکت بیمه تعاون با رشد 82 درصدی به رقم 15 هزار 953 میلیارد ریال، بدهی شرکت رقم 10 هزار و 706 میلیارد ریال، سود انباشته شرکت با رشدی 30 درصدی 744 میلیارد ریال و حقوق مالکانه شرکت نیز با رشدی 138 درصدی پنج هزار و 246 میلیارد ریال رسید.
حوزه مقاومت بسیج پست بانک ایران با برپایی غرفه ای در مسیر راهپیمایی بزرگداشت ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ایران، واقع در خیابان آزادی، مرکز مخابراتی شهید اسدی فرد، از راهپیمایان استقبال کرد.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: البته این کاهش تقاضا مختص این هفته نبوده و حدوداً یک ماهی است که تقاضا در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کرده است. طی یک ماه اخیر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و نوسانات حداقلی شده‌اند؛ لذا مردم می‌توانند با اطمینان بیشتر به معاملات خود بپردازند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: وام ازدواج از جمله وام‌های تبصره‌ای محسوب می‌شود و نرخ این وام با نرخ سود روتین بانکی متفاوت است بنابراین باید منابع وام ازدواج را دولت تعیین کند. البته می‌دانیم که دولت هم با کسری بودجه بزرگی مواجه است اما نباید پرداخت وام ازدواج را به بانک‌ها تکلیف کند و در نهایت به دلیل کمبود منابع بانکی برای پرداخت این تسهیلات به زوجین، اقدام به خلق پول شود که حاصل این فرایند افزایش نرخ تورم است.