بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

پرسون از استقبال سرد کسبه برای ثبت نام کارت خوان گزارش می دهد؛

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همراهی در رونق اقتصادی کشور را یکی از رسالت های اصلی این بانک برشمرد و گفت: بانک ملی ایران به عنوان همراه و همگام همیشگی تولیدکنندگان، با تامین سرمایه ثابت و در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی، اشتغال پایدار را برای کشور به ارمغان می آورد.
"چارچوب نظام محیط‌‌ آزمون تنطیم‌گری بانک مرکزی" با استناد به مواد (10) و (11) قانون پولی و بانکی کشور و با عنایت به مصوبه جلسه شماره 88 کمیسیون عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تصویب شد.
مراسم اختتامیه دوره آموزشی کوتاه‌مدت سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی با حضور شخصیت‌هایی همچون مدیرعامل بانک، سرپرست روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای برگزار شد.
همزمان با ایام خجسته میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا در استان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار از مرز ۱۰۰۰ میلیارد ریال عبور کرد.
میانگین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۷۹۳ هزار و۶۶۶ تومان رسید.
در نخستین جشنواره ملی مردم‌داری ایران که در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی برگزار شد، رئیس اداره‌کل روابط‌عمومی بانک سپه مدیر برتر و حائز مدال ملی این جشنواره شد.
بنابر اعلام اداره کل حقوقی پست بانک ایران؛ نظر به اینکه دستورالعمل رای وحدت رویه شماره ۷۹۴ به تمامی شعب این بانک ابلاغ شده است، مشمولین می توانند با مراجعه به شعبه اعطا کننده تسهیلات و ارائه درخواست خود در صورت مشمول بودن از مزایای رای وحدت رویه شماره ۷۹۴ بهره مند شوند و این در حالی است که رای مذکور شامل تسهیلاتی که بطور کامل تسویه شده اند نمی‌باشد.
بیمه ایران در سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشورکه با عنوان "حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش" دوم تا چهارم اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار شد، حضوری فعال و گسترده داشت.
اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پست بانک ایران، «دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺤﻮه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺸﻮﯾﯽ و ﺗاﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭﯼ ﺑﺎﻧﮑﯽ» اداره کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.
اصغر پاک طینت عنوان کرد: انتظار ما در در روزهای پایانی سال این است که همه همکاران با جدیت بیشتری به دنبال وصول مطالبات غیر جاری بانک از مشتریان مخصوصا مشتریان ارزی باشند و درست است که در سال جاری در بسیاری شاخص ها بیش از حد انتظار ظاهر شده ایم اما باز هم نیازمند این هستیم که جایگاه بانک را ارتقا داده و همچون گذشته الگوی شبکه بانکی باشیم.
در آخرین روز از نمایشگاه پتروشیمی کیش، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از غرفه بانک کارآفرین بازدید کرد و در جریان میزان سرمایه‌گذاری‌ این بانک در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز قرار گرفت.
مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با افراد سودجو و کلاهبردار در راستای صیانت از حقوق عامه مردم مقابله می کند.
بانک ملی ایران ایران در راستای گسترش خدمات تخصصی به مشتریان و فعالان اقتصادی و با اتصال به سامانه کنترل پیش پرداخت و تسویه الکترونیکی بورس کالا، عاملیت اجرای فرآیندهای معاملاتی و تسویه بورس کالا را بر عهده گرفت.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک آمادگی لازم جهت همکاری با شرکت «ومعادن» در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های معدنی را دارد.