نوسان قیمت طلا در ماه محرم

با فرا رسیدن محرم انتظار بر این است که بازار ارز و سکه کم تحرک باشد اما روز یکشنبه صحبت از این بود که این کم‌تحرکی برای ارز صادق است ولی برای طلا نه.
تصویر نوسان قیمت طلا در ماه محرم

به گزارش سایت خبری پرسون، معامله‌گران تصور می‌کنند وضعیت بورس موجب شده نقدینگی از آن بازار به ارز و سکه برود. تصور این گروه این است که بازار سهام کشش لازم را ندارد و ارز و سکه پناهگاه بهتری برای آن‌ها است.

نوسان محدود قیمت دلار

این روزها وقتی از معامله‌گران می‌پرسی از بازار چه خبر؟ جواب یک جمله بود، همان همیشگی. قیمت‌ها در یک محدوده مشخص نوسان دارد و محدوده دلار هرات از ۳۱ هزار و 500 تا 800 تومان است، نه بالا می‌رود و نه پایین می‌آید.

دلار کف سازی کرد؟

معامله‌گران معتقدند این وضعیت رنج به معنی کاهش قیمت دلار نیست بلکه به معنای کف‌سازی است. برای این ادعایشان هم به یک مقایسه تاریخی اشاره می‌کنند. آن‌ها می‌گویند سال 98 سطح نوسان قیمت دلار ثابت نگه داشته بود اما در اسفند همان سال با رشد 5 هزار تومانی به 16 هزار تومان رسید.

جامپ ارزی در راه است

در ادامه تا تیر 99 تقریبا ثابت بوده و از از آن تاریخ تا آخر تیر به 26 هزار تومان رسید. در سال 1400 نیز در 17 آذر سقف تاریخی زد. در واقع این دسته از معامله گران می‌گویند نگه داشتن نرخ دلار با رشد تورم بعد از یک مدت موجب جامپ ارزی می‌شود.

شیفت سرمایه از بورس به ارز و سکه

در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند وضعیت بورس موجب شده نقدینگی از آن بازار به ارز و سکه برود. تصور این گروه این بود که بازار سهام کشش لازم را ندارد و ارز و سکه پناهگاه بهتری برای آن‌ها است.

روزهای پرنوسان قیمت طلا در ماه محرم

با فرا رسیدن محرم انتظار بر این است که بازار دارایی ها کم تحرک باشد اما روز یکشنبه صحبت از این بود که این کم‌تحرکی برای ارز صادق است ولی برای طلا نه. یک گروه پیش‌بینی می‌کنند طلا در محرم روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند.

قاچاق ارز به بازارهای مرزی

بازار ارز و سکه یکشنبه دو نکته داشت. نکته اول به بازشدن بازار جهانی بر می گشت. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند روز دوشنبه که بازار جهانی باز شود قاچاق ارز به بازارهای مرزی صورت می‌گیرد.

نکته دوم در مورد اثرگذاری اخبار بود. در روز یکشنبه که اخبار مثبت به بازار آمد اثرگذاری کمتری داشت چون یکسری از معامله‌گران سعی داشتند نشان بدهند هروقت بازار در یک محدوده‌ای قفل است، اخبار مثبت برای کف‌شکنی تزریق می‌شود.

408443