بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک آینده با هدف حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال پایدار، بر اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به کارفرمایان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، تأکید کرد
آمارهای منتشر شده در خصوص ارزش معاملات بازار سرمایه ایران در دی ماه 1400 نشان می‌دهد، کارگزاری بانک رفاه کارگران با تداوم روند رو به رشد خود موفق به کسب رتبه اول در میان کارگزاری‌های بانکی و رتبه ششم در بین تمامی کارگزاری‌ها شده است.
رئیس شعبه زنجان بانک توسعه صادرات ایران گفت: این شعبه از بانک تا پایان دی ماه سال جاری، نزدیک به 4 هزار میلیاررد ریال تسهیلات به مشتریان اعطا کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 82 درصدی را نشان می دهد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را در جهت بهره مندی پناهندگان معرفی شده از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور فراهم کرده است، گفت: تمامی پناهندگان مبتلا به بیماری خاص از تمامی پروتکل‌های درمانی و دارویی برخوردار بوده و از پرداخت فرانشیز نیز معاف هستند.
مدیرامور حوزه مدیریت وروابط عمومی بانک شهر با تاکید بر اینکه شایسته است تمامی سازمان ها و نهادها دقت و اهتمام کافی برای حمایت از توان یابان را دستور کار داشته باشند، گفت: حمایت از این قشر را در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی، وظیفه خود می دانیم.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز چهارشنبه یازدهم اسفندماه اعلام کرد که بر اساس آن، قیمت ۲۵ واحد پولی کاهش و ۱۳ ارز افزایش یافت، نرخ ۸ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
رئیس ‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه شاخص عملکرد بانک‌های قرض‌الحسنه در مقایسه با بانک‌های دیگر مشخص می‌کند این بانک‌ها در ثبات مناسب ‌تری قرار دارند، افزود: در تلاش هستیم با کمک به این دو بانک، فرهنگ قرض‌الحسنه را بیشتر ترویج دهیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ارزش تجارت خارجی نیز با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۰ میلیارد دلار رسید و در سامانه نیما نیز بیش از ۲۶ میلیارد دلار عرضه به ثبت رساندیم که در مجموع ۶۶ درصد رشد داشته است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: نظام بانکی یک صنعت به حساب می‌آید که باید منابع و مصارف خود را مدیریت کند. اما در همین نظام بانکی از یک طرف دولت تکالیفی را بر بانک‌ها تحمیل می‌کند و از طرف دیگر به تکالیف خود عمل نمی‌کند و بزرگترین بدهکار به نظام بانکی هم محسوب می‌شود.
با پیشنهاد وزیر اقتصاد و پس از تصویب هیئت وزیران:

مجید بهزادپور سکاندار بیمه مرکزی شد

عضو سابق هیات عامل بیمه مرکزی براساس پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و با تایید هیات دولت به ریاست کلی نهاد ناظر صنعت بیمه منصوب شد.
روابط عمومی بانک هر اعلام کرد: مشتری گرامی، افراد سودجو با ارسال پیامک های جعلی تلاش در سوء استفاده از حساب های مشتریان نظام بانکی دارند.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به بهای ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.
در صرافی های بانکی؛

قیمت دلار و یورو امروز بالا رفت

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۳۵ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ هزار و ۷۱۶ تومان معامله شد.