بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در راستای ارزش آفرینی و توسعه اتحاد استراتژیک مالی آغاز شد:

همکاری مشترک بانک آینده با مدرسه علمیه مروی

بانک آینده و موقوفات مدرسه علمیه مروی با انعقادتفاهم‌نامه‌ای، بر تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک، تأکید کردند.
توسط اعضای هیأت عامل و در نشست سراسری مدیران بانک صنعت و معدن تشریح شد؛

توسعه و بهبود کیفیت خدمات نوین

رویکرد بانک صنعت و معدن در سال آینده، توسعه و بهبود کیفیت خدمات نوین، جذب منابع و وصول مطالبات معوق در راستای افزایش رضایت مشتریان و بهبود مجدد شاخص های عملکردی بانک خواهد بود.
طرح 240 هزار قطعه ای مرغ تخم گذار در زاهدان، که با حمایت بانک کشاورزی به بهره برداری رسید، پس از آنکه به دلیل پاره ای مشکلات، به مدت قریب به دو سال از چرخه تولید خارج شده بود با حمایت بانک کشاورزی استان و با حضور استاندار، به چرخه تولید بازگشت.
نائب‌رئیس هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران در «نشست تخصصی تشریح ظرفیت‌های بانک صادرات ایران و شرکت‌های تابعه در اعطای تسهیلات ریالی و ارزی و ارائه خدمات به شرکت‌های پتروشیمی در قالب پتروصاد» به اتفاق سرپرست شعب منطقه خلیجفارس این بانک، مدیران شرکت‌های صرافی سپهر، تامین سرمایه سپهر و بیمه سرمد، اهداف و قابلیت‌های موجود برای حمایت از صنعت پتروشیمی را در قالب طرح پتروصاد، تشریح کردند.
معاون بیمه‌های مهندسی و انرژی شرکت بیمه تجارت‌نو، ارزیابی دقیق ریسک را یکی از سیاست‌های کلان شرکت متبوع خود خواند و اظهارداشت: از زمان صدور بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان بازدیدهای کارشناسی توسط کارشناسان شرکت در چند مرحله انجام می‌شود و ریسک‌های شناسایی شده به سازنده اعلام می‌شود.
در نشست علنی 5 اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه بازرگانی از شمول بند (ذ) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 معاف گردیدند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۲ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۳ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
یک کارشناس بانکی گفت: تکالیف بانک نباید بیش از حد باشد و درصورتیکه بنا است کاری در این زمینه صورت گیرد لازم است تا توان و سیاست بانک‌ها مورد توجه باشد، تکالیف بیش از توان دردسرساز خواهد شد. بانک‌ها چنانچه درصدد برآیند تا از سر اجبار این تکالیف را اجرایی کنند موجب خلق نقدینگی و فشار بر مردم خواهند شد.
مدیرعامل بانک سینا در مراسم افتتاح شعبه گرگان:

ویژگی شاخص بانک سینا خوش نامی و مشتری مداری است

مدیرعامل بانک سینا در مراسم افتتاح شعبه جدید این بانک در شهر گرگان، مشتری مداری و خوش نامی را از ویژگی های شاخص بانک سینا برشمرد و تاکید کرد این رویکرد باید در بانک نهادینه شود.
در راستای گسترش فعالیت‌های ارتباطاتی انجمن روابط عمومی ایران و معرفی ظرفیت‌های آموزشی؛ پژوهشی و خدمات مشاوره ای انجمن؛ عضو هیات مدیره این انجمن با مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا دیدار و گفتگو کرد.
با گذشت بیش از 100 روز از آغاز به کار مدیریت جدید در بانک ملی ایران، اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد این بانک در این دوره زمانی است.
عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:

بانک مسکن در آستانه سوددهی

فاضلیان گفت: با روندی که بانک مسکن در پیش گرفته به احتمال فراوان از وضعیت زیان‌ده خارج شده و در سال جدید وارد مرحله سوددهی ‌می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فرآیند پرداخت نیز از دیروز، شنبه (هفتم اسفندماه ۱۴۰۰) آغاز شده است و تا امروز یکشنبه (۸ اسفند) در حساب بازنشستگان تامین اجتماعی خواهد بود.
رئیس شعبه قم بانک توسعه صادرات ایران:

مطالبات بیشتر از سقف شعبه پیگیری می شود

رئیس شعبه قم بانک توسعه صادرات ایران گفت: اختیارات این شعبه مانند سایر شعب استانی است و در صورتی که سقف تسهیلات درخواستی مشتریان بالاتر از سقف شعبه باشد آن را به کمیته اعتباری مرکز ارجاع داده و پیگیر پرداخت آن خواهیم بود.
در قالب تفاهم‌نامه با شرکت «ستاره سیمین هرمز» صورت می گیرد:

حمایت بانک صادرات ایران از تولید سالانه ۱/۷۲ میلیون تن آهن اسفنجی

بانک صادرات ایران برای کمک به تولید سالانه ۱/۷۲ میلیون تن آهن اسفنجی با شرکت «صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز» تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
در گزارش عملکرد اعتبارات پرداختی صنعت بیمه به وزارت بهداشت در شورایعالی بیمه مطرح شد:

درمان رایگان 384 هزار نفر مصدوم حوادث رانندگی در شش ماهه نخست

صنعت بیمه کشور در شش ماهه اول سال 1400 مبلغ 1340 میلیارد تومان از محل حق بیمه رشته شخص ثالث، بابت درمان رایگان مصدومین حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت نمود.