با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور؛

پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین با هدف ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور صبح روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه سال جاری، تفاهم نامه همکاری یکساله امضا می‌کنند.
تصویر پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین و به منظور توسعه و ارتقا سطح همکاری های فی‌مابین برای ارائه انواع خدمات مالی و بانکی در چارچوب قوانین و مقررات جاری بانک و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا به امضا می‌رسد.

بر اساس این تفاهم‎نامه، پست بانک ایران متعهد می‌شود، علاوه بر افتتاح حساب جاری قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی و حقوقی زیر مجموعه صندوق، تمامی خدمات بانکی ارزی، ریالی را بر اساس ضوابط و مقررات پولی و بانکی به آنان ارائه کند.

همچنین پست بانک ایران، با معرفی صندوق و با صدور ضمانت‌نامه تعهد پرداخت صندوق به نفع بانک، به شرکت‌های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی یا منابع داخلی بانک طبق سیاست‌ها و ضوابط اعتباری موجود، انواع تسهیلات سرمایه در گردش ثابت پرداخت و در تامین مالی طرح ها و پروژه‌های صندوق و شرکت‌های تابعه مشارکت می‌کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران با رعایت ضوابط و مقررات پولی و بانکی انواع ضمانتنامه بانکی (باستثنا تعهد پرداخت و گمرکی) و اعتبارات اسنادی داخلی ریالی برای صندوق و اشخاص معرفی شده توسط صندوق صادر کند.

همچنین، افتتاح حساب و تمرکز حساب های شرکت های تابعه در پست بانک ایران، صدور ضمانت‌نامه تعهد پرداخت برای معرفی شدگان از سوی بانک که مورد تایید صندوق هستند با تضمین ریسک پرداخت از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، صندوق توسعه فناوری های نوین تاکنون توانسته است با همکاری شبکه بانکی، به بیش از ۲۰۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور سراسر کشور خدمات مالی و بانکی ارائه دهد و در رشد و توسعه اکوسیستم فناوری کشور نقش ایفا کند.

408664