بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که رقم خالص حساب سرمایه به منفی ۱۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار رسیده که از خروج این میزان سرمایه از کشور در ۹ ماهه سال گذشته حکایت دارد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای کاهش هزینه های دارویی آحاد جامعه، صد قلم دارویی که در سال گذشته افزایش قیمت یافته بود اما به دلیل نداشتن منابع بیمه ای تحت پوشش سازمان های بیمه گر پایه قرار نگرفته بود به طور کامل مورد تعهد این سازمان قرار گرفت.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی یورو با کاهش همراه بود. براین اساس نرخ رسمی ۱۷ ارز کاهش و ۲۱ ارز دیگر افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۸ ارز هم بدون تغییر باقی ماند.
بک پژوهشگر اقتصاد و پول و بانکداری گفت: انتشار اسامی بدهکاران کلان به غایت اقدام پسندیده‌ای است که بسیار دیر انجام شده است اما می‌دانیم یک گام است که گام‌های بعدی را در پی خواهد داشت و ما را به شفافیت حداکثری نزدیک می‌کند.
دادستان کل کشور گفت: حتما بانک‌ها به دنبال یک رویه واحد باشند تا از آن طریق بتوانند از صنایع و واحد‌های تولیدی حمایت کنند. بانک‌ها باید ساز و کاری طراحی کنند که بشود از بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل حمایت کرده و در زمان سود ده شدن واحد از آن نفع ببرند.