بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

اعضای هیات مدیره بانک تجارت با حضور در غرفه تکنوتجارت در نمایشگاه اینوتکس، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل توسعه شعب پارک پردیس و رئیس مرکز نوسعه تجارت فناوری این پارک، ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در راستای توسعه اکوسیستم‌ نوآوری، در خصوص جدیدترین برنامه‌های بانک تجارت و شرکت تکنوتجارت به عنوان بازوی اجرایی این بانک در حوزه نوآوری، بحث و تبادل نظر کردند.
دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش (کیتکس ۲۰۲۲)، فرصتی برای جذب شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و توسعه بازار بانک تجارت بود که به خوبی مورد استفاده بانک قرار گرفت.
مدیرعامل بیمه میهن و هیأت همراه به منظور دیدار و گفتگو با همکاران شعب غرب کشور و بررسی و ارزیابی وضعیت عملکرد و رسیدگی به مسائل آنها، از شعب استان های همدان، کرمانشاه، کردستان و شهرستان ساوه بازدید کردند.
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از اجرایی شدن مصوبه آزادسازی واردات خودرو در چارچوب سیاست‌های ارزی و سقف‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی خبر داد.
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان اعلام کرد: هلدینگ ماهان درنظر دارد با بهره‌گیری از روش‌های فنی نوین و استفاده از نیروی انسانی توانمند و متخصص به یکی از 10 شرکت برتر در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور تا سال 1404 تبدیل شود.
کاربران سامانه بام بانک ملی ایران می توانند اقساط کارت اعتباری خود را به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه پرداخت کنند.
با رصد و اشراف اطلاعاتی بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، حساب‌های بانکی 454 نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۷ ارز کاهش و ۱۲ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی هفت ارز ثابت ماند.
بانک مرکزی سند اصلاح نظام بانکی را که به تایید رئیس‌جمهور رسیده است با قدرت ادامه می‌دهد تا با اصلاح روابط مدنظر شاهد بهبود در شاخص های کلان اقتصادی باشیم.
بر اساس آماری که بانک مرکزی ارائه داده است،‌ تعداد افراد و یا شرکتهایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‏کنند کمتر از دو هزار نفر هستند که متأسفانه تاکنون بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بین آنها توزیع شده است تا کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور را وارد کنند و با قیمت ارزان بدست مردم برسد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که همکاری دو جانبه این بانک و صنایع فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، یک بازی برد-برد است، عنوان کرد: بانک ملی ایران می تواند در مدیریت مالی و پولی و نیازهای بین الملل و ارزی پتروشیمی ها نقش موثری ایفا کند.