بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران ضمن بازدید از شعب بیمه ایران استان سیستان و بلوچستان، با حضور در سالن کنفرانس سازمان بهزیستی استان، با عباسعلی اویسی مدیرکل سازمان بهزیستی دیدار وگفتگو کرد و و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، با حضور در آیین قدردانی از زنان مناطق محروم این استان، تعداد 20 فقره بیمه نامه عمر رایگان به تعدادی از زنان سرپرست خانوار اهدا کرد.
سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در احکامی جداگانه معاونت‌های «طرح و برنامه»، «شعب» و «سرمایه‌های انسانی» را منصوب کرد.
بانک مرکزی در آخرین اقدام با نظارت هوشمند بر تراکنش های بانکی، برخی از تراکنش‌های غیرمعمول که هدف قانونی یا اقتصادی مشخصی نداشتند و دارای معیارها و قرائن قوی دال بر وقوع تخلف و انجام معاملات غیرمجاز و غیرقانونی بوده‌اند شناسایی و ضمن مسدود کردن وجوه مربوطه ، مدیران خاطی را برکنار کرد.
مدیر راهبری فروش بیمه رازی با بیان اینکه سیاست شرکت بیمه رازی حمایت از نمایندگان است، گفت: در راستای پیشبرد اهداف و تاکید بر پنج چرخش استراتژیک مدیرعامل محترم بیمه رازی، نمایندگان به طور مستقیم می‌توانند با مدیران فنی شرکت در ارتباط باشند.
خدمات ارائه شده در بیمه‌های تکمیلی مزایای بسیاری دارد؛ اما هر شرکت بیمه محدودیت‌هایی نیز دارد. به‌همین دلیل برخی از افراد به‌فکر استفاده از چند بیمه تکمیلی افتادند تا از این طریق، محدودیت‌های اعمال شده هر شرکت را با بیمه دیگر پوشش دهند
همسران و دختران بازمانده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران متوفی، برای برقراری مستمری بازماندگان و نیز تأیید دوره‌ای استمرار شرایط دریافت مستمری از حیث اشتغال و ازدواج، نیازی به مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی ندارند و صددرصد اقدامات مرتبط با این موضوع، در قالب خدمات غیرحضوری ارائه می‌شود.
در قانون بودجه سال جاری در بند «د» تبصره ۱۶ تحت عنوان احکام تنظیمی، بانک مرکزی موظف شده است اطلاعات بدهکاران تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌‌ها را آماده و در تارنمای خود برای دسترسی عموم قرار دهد. متن قانون بدون اعلام هدف و برنامه انتشار اطلاعات همه بدهکاران کلان و مرتبط، اعم از صالح و ناصالح، خوش‌‌حساب و بد‌‌حساب یا جاری، سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌‌الوصول مشاهده را به بانک مرکزی تکلیف می‌‌کند.
بانک مرکزی اعلام کرد: پس از واریز یارانه کمک‌معیشتی فقط رقم یارانه در حساب سرپرست خانوار مسدود است و بقیه موجودی حساب وی، به هیچ عنوان مسدود نیست.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای بهبود شاخص های کلیدی عملکرد مرکز ارتباط با مشتریان خود، با کاهش زمان انتظار مشتری برای پاسخگویی، افزایش ۱۰۰ درصدی رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته است.
مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ که روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت برگزار شد ، با بیان اینکه به همه تصمیم گیران سطوح کلان که دغدغه رشد اقتصادی کشور را دارند پیشنهاد می کنم از این جوانان و استارت‌آپ‌ها حمایت کنند، اظهار کرد: این جوانان با تکیه بر دانش روز دنیا به توسعه ساختارهای اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می کنند‌.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۱ ارز کاهش و ۱۵ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۰ ارز ثابت ماند.
تعبیر ابربدهکاران بانکی از اواسط دهه ۸۰ و با سردمداری سیاستمداران دولت وقت که گویا همواره لیستی از این گروه را در جیب خود حمل می‌کرد، وارد بخش های عمومی ادبیات اقتصادی ایران شد.
تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و شرکت دنیای ماموت با موضوع ارتقاء همکاری‌های متقابل و مراودات بانکی و ارائه خدمات ‏بانکی و پرداخت تسهیلات فروش اقساطی ماشین آلات به مشتریان حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی این شرکت منعقد شد.‏