بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

23 خرداد ماه تداعیگر خرد و همت والای جمعی از نخبگان، متخصصین متعهد و مدیران آینده نگردر بنیانگذاری نهادی با عنوان" صندوق بیمه کشاورزی" است که توانسته با نگاهی تحول گرایانه و راهبردی و بهره گیری از ظرفیتها و توانمندی ها در ایجاد امنیت سرمایه گذاری و پشتیبانی از تولیدات کشاورزی نقش آفرینی نموده و در طریق دستیابی به توسعه پایدار و رشد اقتصاد کلان کشور گام های اثربخشی بردارد.
بنا بر اعلام مدیریت امور استانها و بازاریابی پست بانک ایران، در راستای حفظ و افزایش منابع اززان قیمت در باجه‌ها و پرداخت وام قرض‌الحسنه به جامعه روستایی، سقف وام قرض‌الحسنه نیکان از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش و ۱۵ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۹ ارز هم ثابت ماند.
رئیس شورای‌عالی کانون صرافان اظهار داشت: این یک مجوزی برای خرید ارز به قیمت توافقی از صادرکنندگان است. یعنی به این صورت که صادرکنندگان برای فروش ارز حاصل از صادرات، بدون قیمت دستوری و بدون محدودیت و بر اساس توافق با خریدار، نرخ را مشخص می‌کنند و به صرافی می‌فروشند.
کرامت اله مصطفی پور مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر سرمایه گذاری‌های قابل توجه در بانک در حوزه بانکداری دیجیتال شامل سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تسهیل و در دسترس قراردادن خدمات اصلی بانکی به مشتریان تاثیر به سزائی داشته و سامانه های بسیار خوبی با ظرفیت و کیفیت بالا کارکرد کم نظیری برای تکریم مشتریان داشته اند. همچنین سعی شده موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به فرهنگ سازمانی بانک تبدیل شود.
مراسم اهدای جوایز جشنواره باشگاه مشتریان بانک ایران زمین با عنوان گل یا پوچ با حضور معاون فناوری اطلاعات، مدیران امور توسعه سرمایه انسانی، امور شعب استان ها، امور حراست، مدیران مناطق یک و دو استان تهران، روسای ادارات دبیرخانه هیأت مدیره و حوزه مدیریت و توسعه نرم افزار بانک ایران زمین، مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا و جمعی از مشتریان و برندگان جشنواره برگزار شد.
مدیرعامل بانک گفت: شاخص‌های انتخاب شعب برتر باید در سه محور: اهداف کمی عملکردی، عمومی عملکردی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌کنند و شاخص‌های اختصاصی برنامه تحول دولت سیزدهم که در همین زمینه ابلاغ شده است که در سه گروه شاخص‌های عملکردی مالی، غیر مالی و شاخص‌های رفتاری که قابل سنجش و ارزیابی باشند تا پایان خردادماه ابلاغ شود.
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی تولید حق بیمه شرکت بیمه رازی در سال ۱۴۰۰ به عنوان بالاترین نرخ رشد در صنعت بیمه کشور و رشد ۳ برابری شاخص توانگری مالی، گفت: با اصلاح ساختار مالی اساسی در راستای ارائه خدمات به بیمه‌گذاران، سرمایه شرکت از رقم ۳۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیئت‌مدیره بانک در چهار ماه گذشته گفت: پس از استقرار هیئت‌مدیره جدید بانک و ابلاغ برنامه‌های عملیاتی شعب و ستاد از ابتدای سال جاری، حرکت تمامی ارکان بانک بر مدار برنامه‌محوری قرار گرفته است.
آئین افتتاح شعبه سرپرستی بیمه رازی در استان البرز با حضور جباری مدیرعامل بیمه رازی برگزار و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه رونمایی از تمبر ضامن آهو در راستای حمایت بیمه رازی از آهوی ایرانی، از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه بیمه رازی در راستای حمایت از محیط زیست و پوشش بسیار خوب بیمه‌ای محیط‌بانان تقدیر کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز خود با صرافی ها در جمع خبرنگاران با اعلام خبر افزایش عرضه ارز در بازار گفت: از ابتدای سال تا 20 خرداد سال جاری، 8 میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در بازار حواله معامله شده است و صادرکنندگان نفتی، غیرنفتی، پتروشیمی و فرآورده‌ها، در بازار عرضه ارز داشتند و تمام تقاضاهایی که در بازار بوده‌اند را پوشش دادند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴.۶ میلیارد دلار بود و این امر به معنای رشد قابل توجه در بازار ارز است.