بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

استان ایلام در حوزه تولید محصولات کشاورزی وضعیت مناسبی دارد و از این رو در بخش ایجاد صنایع تبدیلی، بسته‌بندی ، فرآوری، تبدیلی و ایجاد سردخانه‌ها دارای توجیه و پتانسیل مطلوبی است و لازم است سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه این صنایع صورت گیرد. همچنین ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان از مزیت خوبی برخوردار است و می تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در این استان کمتر برخوردار کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: پیش بینی در بازار طلا سخت است چراکه هر نگاهی روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد اما اگر وضعیتی که از دیروز ایجاد شده، تداوم یابد، این روزها، روزهای با آرامشی در بازار طلا خواهد بود.
رئیس سابق کانون صرافان گفت: دلارهای خانگی با حجم خرد این روزها وارد بازار شده‌اند و اکثر مردم از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها قصد فروش دارند.
ضمن اعلام نتیجه‌ چهارمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰1 (مورخ 24 خرداد ماه)، به اطلاع می‌رساند ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
در نشست مشترک سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر و مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بر توسعه همکاری‌های مشترک با هدف حمایت از برنامه های فرهنگی آستان و پروژه های عمرانی حرم مطهر تاکید شد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۹ ارز از جمله پوند، یورو کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۷ ارز هم ثابت ماند.
یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون مصمم است تا میزان حق بیمه تولیدی این شرکت را از ۱۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ برساند؛ یعنی ۷۱ درصد بیشتر از پارسال. هدف گسترش پرتفوی بیمه‌ای مناسب و دستیابی به رشد بیشتر در پایان امسال اعلام شده و برآورد می‌شود که رتبه بیمه تعاون در سال جاری بهبود پیدا کند و سهم این شرکت از بازار به بیش از یک درصد برسد.