بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجوز خرید توافقی ارز صادرکنندگان توسط صرافی‌ها در کنترل نرخ ارز تاثیر خواهد داشت زیرا تلاطم بازار و نوسانات قیمتی با دستور برطرف نشده و نمی‌شود، این حرکت جدید بانک مرکزی قطعا به ثبات بازار می‌انجامد.
در نشستی با حضور فریدون رشیدی، عضو هیئت‌ مدیره بانک دی و جمعی از مدیران ارشد بانک و مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت آتیه سازان دی، محمود تبریزی به عنوان مدیرعامل شرکت پشتیبانی آتیه سازان دی معرفی شد.
رئیس اداره کل امور بین‌الملل پست بانک ایران از رشد 84 درصدی تعداد حوالجات و بروات اسنادی شعب ارزی طی دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 1400 خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی مبلغ حوالجات و بروات اسنادی شعب ارزی از 47 میلیون یورو به 77 میلیون یورو افزایش یافته است که رشد 64 درصدی را نشان می‌دهد.
عضوهیأت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه از زمان استقرار تیم مدیریت جدید در شرکت، اولویت های مهمی برای ارتقاء جایگاه شرکت معظم بیمه ایران تعیین شده است گفت: مهمترین اولویت مدیریت جدید بیمه ایران در راستای سیاست های دولت سیزدهم، جلب رضایتمندی حداکثری جامعه فراگیر بیمه گذاران بزرگ این شرکت در پهنه جغرافیای ایران است.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: ایجاد ارزش برای مشتریان، ذینفعان و کارکنان جزو راهبردهای بانک در سال‌های آینده است و برای اینکه برای مشتریان ایجاد ارزش کنیم باید به نیازهای مشتریان و کارکنان پاسخ دهیم.
هم‌زمان با افزایش عرضه ارز در بازار فعالان بازار ارز از کاهش ۱۲۰۰ تومانی قیمت دلار خبر می‌دهند و می‌گویند هم اکنون در بازار مازاد عرضه وجود دارد و خریداری در بازار نیست.
امروز در بازار آزاد طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
اولین دوره آزمون گواهینامه مدیریت ریسک مؤسسات اعتباری در راستای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳ خردادماه در مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران ‌برگزار شد.
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان سرمایه مدیریت و رشد سرمایه است. برای این هدف علاوه بر ایجاد بازده مناسب،مدیریت ریسک و کاهش احتمال زیان نیز مهم و ضروری است. به همین منظور در سالهای گذشته بر تعداد نهاده های مالی متناسب با تغییرات مختلف در بازار مالی افزوده شده است.
مدیرعامل بیمه دانا در نشست هم‌اندیشی کارکنان شعب و نمایندگان استان فارس، ضمن تشریح عملکرد سال گذشته بیمه دانا و برنامه‌ها و سیاست‌های جدید این شرکت در سال‌جاری، به مهمترین برنامه‌ها، راهبردها و اصلاحات ساختاری خود پرداخت.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده‌ورزی سداد برای دوره مالی منتهی به پایان اسفندماه سال 1400 گفت: توسعه و تحول دیجیتال همچنین رسیدن به نئوبانک با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بانک و محوریت هلدینگ سداد یکی از مهم‌ترین اهداف بانک ملی ایران در سال 1401 است.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۶ ارز از جمله پوند، یورو و یوآن کاهش و ۱۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۱۰ ارز هم ثابت ماند.