بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملی در راستای کمک به تامین مالی مشتریانی که قصد تعمیر مسکن خود را دارند، وام جعاله مختص این کار را ارائه می‌دهد. این وام ۵۰ میلیون تومانی به مدارکی و شرایط خاصی احتیاج دارد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در آغاز کارگروه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: نقش آفرینی بانک توسعه تعاون در تکالیف بودجه ای و برنامه های پنج ساله توسعه ای و طرح های ملی نشان دهنده ظرفیت بانک می باشد.
​حمایت بانک صادرات ایران از استقلال مالی و اشتغالزایی مددجویان نهادهای حمایتی با پرداخت ١٠ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و ایجاد بیش از ١٧ هزار مشاغل خانگی در ١٥ ماه اخیر تداوم یافت. در همین مدت از طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با پرداخت بیش از ١٠ هزار فقره وام مشاغل خانگی به مبلغ ٤ هزار میلیارد ریال حمایت شده و همچنین ١٦ هزار میلیارد ریال به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا وام پرداخت شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام داوطلبان استخدام پیمانی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی ایجادی و توسعه‌ای این سازمان، از 23 خرداد خبر داد.
کارشناس پول و ارز و بانکداری گفت: صادرکنندگان پیش از این دستورالعمل مکلف بودند تا ۳۰ درصد از ارز خود را در بازار متشکل ارزی به فروش برسانند، قیمت ارز هم در این بازار ۲۵، ۲۶ یا ۲۷ تومان بود و از ارز نیمایی هم فقط برای کالاهای اساسی استفاده می‌شد. پس از این تصمیم، صادرکننده با قیمت نزدیک بازار، ارز خود را به فروش می‌رساند و اسکناس بازار هم از این طریق تامین می‌شود. البته نیاز بازار، خیلی عمیق نیست و بیشتر انتظارات تورمی در نتیجه بحث مذاکرات، قطعنامه حکام و ... است.
کارشناس اقتصادی گفت: با دستورالعمل جدید بانک مرکزی در کوتاه مدت، شوک مثبتی به بازار وارد می‌شود و قیمت ارز کاهش می‌یابد.
بانک آینده با توجه به نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود و حمایت از خانواده‌های ایرانی و هم‌چنین اجرای جزء 2 بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری اقدام می‌کند.
با دستورالعمل ارزی بانک مرکزی

ارزش ریال تقویت شد

یک استاد اقتصاد گفت: نقدینگی صادرکنندگان بهتر می‌شود چون دلار را در بازار می‌فروشند. علاوه بر این تعهد تأمین ارز در سامانه نیما از دوش دولت برداشته می‌شود و این کار باعث می‌شود عرضه‌کننده و تقاضاکننده خودشان همدیگر را پیدا کنند.
در دهه‌‌‌های اخیر، یکی از چالش‌‌‌های اساسی اقتصاد کشورها به طور عام، نظام تامین اجتماعی و به طور خاص، بحران مالی نهادهای بازنشستگی بوده است.
صنایع‌دستی یادگار ارزشمند تاریخی است که عمری کهن در ایران دارد؛ چنانکه بسیاری از کشورها ایران را با صنایع‌دستی نظیر فرش، گلیم، گبه، معرق و... می‌شناسند. امروزه صیانت از صنایع‌دستی به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند تاریخی نه‌تنها وظیفه ملی است، بلکه رونق تولید و توسعه تجارت این هنر-صنعت منجر به شکوفایی اقتصاد خواهد شد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 650 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
​​مهلت ثبت‌ نام در آگهی دعوت به همکاری تعداد محدودی نیروی مرد بومی تهران، فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات در بانک صادرات ایران تا پایان خردادماه تمدید شد.
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون تومان است.
فعالان بازار پیش بینی می کنند که با افزایش عرضه ارز در بازار و همچنین افزایش اختیارات صرافی‌ها در خرید و فروش ارز به زودی از نوسانات ارزی کاسته شده و بازار وارد مدار نزولی می شود.
​​١٧ هزار و ٦٢٧ مسکن روستایی در اقصی نقاط کشور در ١٥ ماه اخیر با پرداخت هشت هزار و ٦٣٢ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بانک صادرات ایران در مقابل حوادث غیرمترقبه مستحکم شدند.