زنان شاغل در تأمین‌اجتماعی قوی و توانمند هستند

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اشتغال در سازمان تأمین‌اجتماعی و به ویژه شعب بیمه‌ای این سازمان، با سختی‌ بسیار عجین است و به همین جهت شاغلان زن در این سازمان از قوی‌ترین و قدرتمندترین بانوان شاغل کشور به شمار می‌آیند.
تصویر زنان شاغل در تأمین‌اجتماعی قوی و توانمند هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، شکیبا محبی‌تبار، مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست هم‌اندیشی بانوان شاغل در اداره‌‎کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران افزود: به سبب تکثر مخاطبان و تنوع خدمات، دشواری کار در سازمان تأمین‌اجتماعی بالاست و به همین جهت بانوان شاغل در این سازمان به ویژه همکاران شعب بیمه‌ای بسیار قوی و توانمند هستند.

محبی‌تبار افزود: ارائه خدمات گسترده و متنوع سازمان نیازمند صبوری، سعه‌صدر و دانش بیمه‌ای است و عمکلرد شما نشان می‌دهد که تمام توان خود را در جهت حفظ بنیان خانواده، رشد فردی و شغلی به نیکی و به طور کامل به ‌کار گرفته‌اید و این مساله بسیار ارزشمند و تحسین‌برانگیزی است.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: لازمه برطرف شدن موانع و تحقق خواسته‌های به‌حق بانوان همکار، استمرار در مطالبه‌گری و تلاش در جهت شناسایی و احصای تمام مشکلات است. به منظور عملیاتی‌ کردن راهکارهای برطرف کردن موانع و چالش‌های حوزه زنان، کارگروه‌هایی نیز در سازمان تشکیل شده است.

محبی‌تبار گفت: سلسله نشست‌های متعدد هم‌اندیشی زنان شاغل در ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی در حال برگزاری است. مشکلات مطرح‌شده در ادارات مختلف متعدد و بعضا شباهت بسیاری به هم دارند و به نوعی درد مشترک تمام بانوان شاغل در سازمان به شمار می‌آیند و به همین جهت برطرف نمودن آنها نیازمند اجماع و همفکری است.

وی یادآور شد: تمام زنان در نقش‌های مختلف دختر، همسر، مادر، مدیر، کارمند و ... همه در قله ایستاده‌اند. روحیه منعطف و منحصر به فرد زنان این امکان را فراهم می‌آورد که به محض قرار گرفتن در هر جایگاهی، اغلب بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

براساس این گزارش؛ نوش‌آفرین چترچی، رئیس شعبه 18 تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در نشست هم‌اندیشی امروز بانوان شاغل در اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ بیان کرد: بانوان شاغل در تأمین‌اجتماعی از تحصیلات بالایی برخوردارند اما متأسفانه از توانمندی و دانش آنها در عرصه‌های مختلف به‌درستی استفاده نشده و کمتر به جایگاه‌های بالای مدیریتی و کلیدی دست پیدا کرده‌اند.

وی وجود ظرفیت هم‌افزایی آمیخته با حس همدلی، صداقت و دلسوزی در فرایندهای کاری را از نقاط قوت سازمان تأمین‌اجتماعی خواند و افزود: برای حضور خانم‌ها در عرصه‌های میدانی و مدیریتی در قوانین و دستورالعمل‌ها خلاءهایی وجود ندارد؛ بنابراین استفاده از این ظرفیت‌های قانونی نیازمند عزم و اراده جدی می‌باشد.

وی بر لزوم بازنگری در تشکیلات و حجم کار تعریف‌شده برای بانوان شاغل تاکید کرد و گفت: باید به موازات شناسایی مهارت‌های شغلی کارکنان خانم، بانک اطلاعاتی جامعی از بانوان خلاق در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری ایجاد شود که در موقعیت‌های و جایگاه‌های مختلف بتوان از ظرفیت‌های آنها در جهت توسعه سازمانی استفاده شود.

در ادامه نشست هم‌اندیشی بانوان شاغل در اداره‌کل غرب تأمین‌اجتماعی که روز یکشنبه دوم بهمن با حضور دکتر شکیبا محبی‌تبار، مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در محل این اداره‌کل برگزار شد، حاضران مطالبات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله لزوم افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با نرخ تورم، صندوق کارگشای مشکل مسکن، تسهیلات ‌رفاهی، ورزشی و تفریحی، کارگاه‌های آموزشی تقویت مهارت‌های فردی و خانواده، ایجاد و تجهیز بیشتر مهدهای کودک، چالش‌های زنان شاغل در دوران بارداری و پس از فرزندآوری، ضرورت کاهش بعد مسافت با استقرار نیروها در شعب نزدیک به محل سکونت و... مطرح کردند

459137