بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

درحالیکه صحبت‌هایی مبنی بر افزایش چراغ خاموش سود سپرده در برخی بانک‌ها مطرح می‌شود، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که شورای پول و اعتبار در این زمینه، هنوز تصمیمی نگرفته است.
در جمله‌‌‌ای منتسب به مایر امشل روچیلد (۱۸۱۲-۱۷۴۴) آمده است که «اگر بگذارید پول یک کشور را کنترل کنم، برایم اهمیتی ندارد، چه کسی قانون آن کشور را می‌‌‌نویسد.» هرچند از ذهن‌‌‌خوانی روچیلد در بادی امر ممکن است بانک‌مرکزی به‌عنوان ناشر انحصاری پول و متولی سیاست پولی در یک کشور به ذهن متبادر ‌‌‌شود؛ اما می‌‌‌توان این جمله را تا حدی به تمام بازیگران عرصه خلق پول تسری داد. یکی از مهم‌ترین بازیگران، بانک‌های تجاری هستند که نقش مهمی در فرآیند خلق پول و ایجاد نقدینگی در اقتصاد دارند.
بانک رفاه کارگران در بالاترین سطح، آماده همکاری با ذوب آهن اصفهان اسماعیل للگانی مدیرعامل و جمعی از دیگر مسئولین بانک رفاه کارگران ایران سه شنبه ۱۸ مرداد با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل و جمعی از مسئولیت ذوب آهن اصفهان دیدار و گفتگو نمودند و از خط تولید این شرکت بازدید کردند.

 

در نهمین دوره سالانه نظرسنجی انتخاب برندهای محبوب سال، شرکت بیمه پاسارگاد برند محبوب منتخب مصرف کنندگان با آرای مردمی در میان شرکت‌های بیمه شناخته شد.
مطابق ماده 58 قانون تامین اجتماعی، فرزندان ذکور بیمه‌شدگان تا پایان 19 سالگی می‌توانند به تبع بیمه‌شده اصلی، از خدمات مقرر در قانون تامین‌اجتماعی استفاده کنند و پس از پایان سن 19 سالگی، ارائه خدمات به افراد مذکور، در صورت اشتغال به تحصیل آنان در مراکز آموزش عالی میسر است.
پس از تاکید داود قاسم‌پور سرپرست مدیر عامل شرکت بیمه ملت، و دستور معاون فنی مبنی بر رسیدگی فوری به خسارت‌های وارده ناشی از سیل‌های اخیر بیمه گزاران شرکت بیمه ملت و پس از اخذ گزارش‌های میدانی و شناسایی نقاطی که بیشترین آسیب‌ها را داشته‌اند، تیم ارزیابی خسارت بیمه های اتومبیل در محل شهرستان طالقان حضور یافت.
بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی بر لزوم اخذ گواهینامه‌‌های حرفه‌ای برای رسیدگی به درخواست های بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان پیشنهادی برای تصدی سمت مدیریتی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تاکید کرد.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: تلاش ما بر این است در نیمه دوم سال وام‌های ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی را بدون کارمزد ارائه کرده و بیش از پیش بانکداری اسلامی را رعایت کنیم که این موجب رونق و کاهش هزینه‌های مردم و آرامش خاطر آن‌ها در زمان گرفتن وام خواهد شد.
اگر نهضت امام حسین (علیه‌السلام) عالم‌گیر شد و آثار آن صدها سال باقی ماند؛ و اگر هر روزی که با ظلم و ستم مبارزه می‌شود، به نام عاشوراست و هر سرزمینی که ساکنان آن علیه ظلم قیام می‌کنند، نام کربلا به میان می‌آید، هم‌زمان با عناصر پرشمار الهی و قدسی و انسانی، تلاش گزارش‌گران، راویان، تحلیل‌گران، خبرنگاران و مستندگرانی است که از ابتدای قیام تا شهادت امام و بعد از آن، دیده‌ها را راست و درست، ثبت و بازگو کردند.
بر اساس بخشنامه ابلاغی اداره کل اعتبارات پست بانک ایران؛

صدور ضمانت نامه ریالی برای تضمین تسهیلات و تعهدات ارزی ممنوع شد

بر اساس این دستور العمل که در جلسه 1401/04/14 شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است، صدور ضمانتنامه ریالی به عنوان وثیقه تعهدات و تسهیلات ارزی تحت هر عنوان ممنوع است.
دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، در پیامی فرارسیدن سالروز گرامی داشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین روز سفر استانی به استان اردبیل، ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین دیدار جداگانه با استاندار اردبیل، در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان، از جذب یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید متأثر از رویکرد جهادی و نگاه به ظرفیت‌های درونی در کشور خبر داد و برنامه‌های توسعه ظرفیت خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این استان را تشریح کرد.