بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در شرایطی که برخی بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن شروطی متفاوت از بخشنامه وزارت اقتصاد مطرح می‌کنند، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه کلیه بانک‌های دولتی باید مفاد بخشنامه را رعایت کنند، گفت: با بانک‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.
در سفر یک روزه مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به مازندران مطرح شد

در خدمت رسانی به مشتریان کوشا باشید

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه همکاران، استان مازندران را به دلیل دارا بودن بنادر فعال تجاری و ظرفیت های گردشگری ،کشاورزی و صنعتی مستعد رشد و توسعه سهم بازار دانست و در این زمینه گفت: مسئولین و کارکنان شعب موقعیت و ظرفیت منطقه جغرافیایی محدوده شعبه را شناسایی کنند وبا برنامه ریزی دقیق و موثر نسبت به جذب مشتریان خرد و کلان عمل نمایند.
معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن با بیان اینکه هیچ دستورالعمل و بخشنامه ای مبنی بر صدور اجراییه برای دریافت جریمه توسط این بانک وجود ندارد گفت: کمک به خانه دار کردن مردم سند افتخاری برای همه کارکنان بانک مسکن است.
رامین ملماسی: وجود بازاری نظام‌‌مند برای معامله ‌‌محصولات تولید شده در صنعت از الزامات هر کشوری است. بورس کالا در ایران از نمونه‌های موفق این بازارهاست. اما در سال‌های اخیر توسعه این بازار با رشد صنایع همگام نبوده و مشکلاتی را به وجود آورده است. با رفع مشکلات بورس کالا، منطقه امن صنعتگران، امن خواهد ماند.
براساس آمار‌های موجود، دولت سیزدهم در پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی را در یکسال گذشته به ثبت رسانده که براساس آن از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا مردادماه امسال، ۹۳۹ هزار فقره به ارزش ۹۷۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تمامی مادران بارداری که فاقد بیمه هستند به صورت رایگان بیمه می‌شوند، ضمانت بیمه‌شدن فرزندانشان نیز تا ۵ سال سازمان به عهده می‌گیرد.
درخواست رؤسای پیشین بانک مرکزی از قالیباف:

طرح بانکداری را متوقف کنید

در نامه‌ای که توسط مدیران ادوار مختلف بانک مرکزی و بانک‌های دولتی و خصوصی امضا شده از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شده که ضمن متوقف نمودن فرآیند تقنینی طرح بازنگری در قانون بانکداری، بانک مرکزی مکلف شود ظرف مدت حداکثر 18 ماه نسبت به ارائه لوایح مورد نظر به ترتیب اولویت از کانال دولت اقدام نمایند.
بانک سپه به عنوان یکی از بانک های مهم و تأثیرگذار در حمایت از طرح‌های کلان و ملی کشور، کمک به رفع مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه افراد کم برخوردار را همواره مدنظر داشته است. موضوع شفافیت عملکرد، برنامه‌ریزی برای اجرای اهداف بانکداری دیجیتال، مشتری‌مداری و همچنین استراتژی‌های فروش دارایی‌های مازاد بانکی را در دستور کار خود قرار داده است.
با اجرای قانون جدید چک تمام حساب‌های بانکی صادرکننده چک برگشتی به اندازه مبلغ چک برگشتی مسدود خواهد شد و پس از آن فرد ذینفع می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی نسبت به وصول چک برگشت خورده اقدام کند.
بانک مسکن به تازگی در تماس با مشتریانی که اقساط عقب افتاده دارند اعلام می کند که برای هر قسط عقب‌افتاده ۸۰۰ هزار تومان اجراییه صادر کرده؛ فرقی هم نمی کند مبلغ قسط چقدر باشد!
بانک مرکزی اعلام کرده آن دسته از متقاضیان دریافت وام ازدواج که سن آنها در مردان کمتر از ۲۵ سال و در زنان کمتر از ۲۳سال است، می توانند به جای ۱۲۰میلیون تومان، ۱۵۰میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند.ضمن اینکه اگر فردی ازدواج دوم یا بیشتر داشته و پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشد هم مشمول دریافت این وام از نظام بانکی خواهد بود.