بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملت در تداوم روند رو به رشد خود موفق شد تراز عملیاتی خود را از 210 هزار میلیارد ریال عبور دهد و با رشدی 65 درصدی در این زمینه، رتبه نخست را در بین بانک های بورسی از آن خود کند.
​​تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط یکی از مهم‌ترین نوع تسهیلات بانکی است که به دلیل اهمیت آن دولت تکالیفی را برای بانک‌ها مشخص کرده و بانک صادرات ایران موفق شده سهم ١٢ درصدی از کل تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط را به خود اختصاص دهد.
علیرغم اینکه بلوکه کردن بخشی از وام نزد بانک تخلف است، ولی همچنان برخی بانک‌ها اقدام به بلوکه کردن تا ۲۵ درصد مبلغ وام می کنند که لازم است بانک مرکزی با این تخلف برخورد کند.
قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد:

واگذاری واحدهای تملیکی با حفظ اشتغال موجود

قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره بر پیشرو بودن این بانک در خروج از بنگاه‌داری در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین گفت: بانک ملی ایران آماده هر گونه همکاری برای واگذاری واحدهای تولیدی تملیکی با شرط حفظ اشتغال موجود به متقاضیان دارای اهلیت و بر اساس قانون رفع موانع تولید است.
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ضروری است متقاضیان دریافت ارز اربعین علاوه بر داشتن 18 سال سن، سیم کارت تلفن همراه نیز به نام خود داشته باشند.
بهبود نسبت کفایت سرمایه از منفی 7.9 درصد به مثبت 4.5 درصد و پیش‌بینی افزایش آن تا 12 درصد، کاهش نسبت معوقات بانکی از 22 درصد به کمتر از 3 درصد، تمرکز بخش عمده منابع و مصارف بانک در حوزه روستایی و سهم 25 درصدی اوراق دولت از کل دارایی بانک و توسعه باجه‌های بانک در بیش از 6 هزار روستا و ارائه 52 خدمت بانکی به مشتریان در روستا مهمترین گزاره های مطرح شده در گفت‌وگوی شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) با «بهزاد شیری» مدیرعامل پست بانک بود.
دکتر فرزین در دومین روز از سفر به استان اصفهان به همراه جمعی از مدیران ارشد بانک ملی ایران با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان دیدار و پیرامون امور و مسائل بانکی و راه های مشترک همکاری جهت حل مشکلات و توسعه استان گفت و گو کرد.
یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای تسهیل خدمات بانکی به مردم، استفاده از سهام به عنوان وثیقه و ضمانت برای دریافت وام است که اخیراً کلید خورده و قرار است فراگیر شود.