بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی در هنگام ازدواج اول، هدیه نقدی ازدواج معادل «یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه» دریافت می‌کنند و اگر زن و شوهر هر دو بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی باشند، این هدیه بلاعوض به هر دو نفر پرداخت می‌شود.
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران از رشد 365 درصدی گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و 304 درصدی مبلغ  ضمانتنامه‌های صادره بانک تا پایان مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
اتاق تهران در نقد طرح بانکداری که در دستورکار نمایندگان مجلس قرار دارد و به زودی برای تصویب در صحن مجلس ارائه می‌شود، نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت و ایرادات این طرح را بازگو کرد و خواستار اصلاح آن شد.
با توجه به قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار دریای عمان و خلیج فارس، صنایع مهمی همچون کنسرو ماهی، پودرماهی، قایق سازی، کشتی سازی و هم چنین صنایع نفتی در این استان فعالیت دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه طرح کروکی آنلاین مبنی بر پرداخت خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان طی دو تا سه هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: حق بیمه اربعین را ثابت نگه داشتیم و نسبت به میزان دو سال قبل تغییری نکرده است.
دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما، سازمان تأمین‌اجتماعی را نهاد اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده‌ای دانست که با 45 میلیون نفر از جمعیت کشور سروکار داشته، بیشترین تعداد بازنشستگان کشور را تحت پوشش دارد؛ سازمانی که علاوه بر پرداخت حقوق ماهانه به بیش از 4 میلیون و 300 هزار بازنشسته؛ برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان شاغل و بازنشستگان، 392 بیمارستان و مرکز درمانی و درمانگاهی تخصصی و فوق‌تخصصی با حدود 11 هزار تخت بیمارستانی در اختیار دارد و همچنین با بیش از 50 هزار مرکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این زمینه، همکاری دارد.
نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمه‌گران و بیمه ملت با دعوت کارگروه مالی سندیکا از معاونان مالی و اداری، مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکت‌های صنعت بیمه و مهمانان بیمه مرکزی با حضور مهدی کشاورز بهادری عضو موظف و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت، علی کرمی معاون سندیکای بیمه گران ایران، صادق کیان معاون مدیرکل فناوری اطلاعات  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران سازمان امور مالیاتی روز گذشته به میزبانی بیمه ملت در مرکز همایش‌های این شرکت برگزار شد.
سرپرست اداره‌کل امور مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، نقش این سازمان در بحث بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان را همکاری، تسهیل‌گری و مشارکت در پرداخت حق بیمه تکمیلی درمان این قشر اعلام کرد و گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان، چنانچه انتقاد یا پیشنهاد یا مشکلی در این زمینه و سطح خدمات مورد تقبل این بیمه یا ارقام پرداختی از سوی شرکت بیمه‌گر دارند، باید به کانون‌های بازنشستگان یا دفاتر و نمایندگی‌های شرکت بیمه طرف قرارداد مراجعه کنند.
مدیر امور اعتبارات بانک شهر با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مطابق با دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و مصوبات داخلی بانک به صورت مستمر به متقاضیان پرداخت می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، بیش از 550 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از سوی شعب بانک شهر پرداخت شده است.
به منظور نظارت مستمر بر فعالیت مدیریت های مناطق و شعب استان های بانک ایران زمین و همچنین ایجاد فضایی صمیمی بین مدیریت و روسای حوزه حراست بانک با کارکنان مناطق، بازدیدهای استانی مدیریت امور حراست در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفت.