بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

صنایع‌دستی با نظر به کم‌رقیب بودن در بازارهای جهانی می‌تواند با ارزآوری به رونق اقتصاد کشور کمک شایانی کند. امروزه صیانت از صنایع‌دستی به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند تاریخی و تداوم کاربردی آن نه‌تنها وظیفه‌ای همگانی و ملی است، بلکه پویایی، رونق و گسترش صنایع‌دستی در اقصی‌نقاط ایران‌زمین، شکوفایی اقتصاد و تجارت را به همراه دارد.
شرکت سهامی بیمه ایران در ابتکاری ناب و کم نظیر «طرح تدوین پایان نامه بازنشستگی» را با هدف مستند سازی سرمایه های فکری ‏کارکنان به شیوه ای نظام مند، به اجرا می گذارد.
شماره هفتم نشریه شرکت بیمه تجارت‌نو با نام "متن" منتشر شده است که در این نشریه مطالب متنوع و گوناگونی از آخرین رویدادها و تحولات داخلی بیمه تجارت‌نو و صنعت بیمه به چشم می‌خورد.
بانک مرکزی رفتار خود در هفته قبل را تثبیت کرده و همچنان مرز بی نوسانی را در پایان تابستان به ثبت رسانده است. در همین رابطه در عملیات بین بانکی این نهاد در هفته منتهی به 29 شهریورماه تزریق پول در بانک ها بدون تغییر بوده و نرخ سود نیز در مسیر ثابتی قدم برداشته است.
«عیسی امامی» رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با دکتر «مهدی داداشی» قائم مقام مدیر عامل و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، بیان داشت: تولید با کیفیت، اعتماد مصرف‌کننده و در پی آن گسترش فضای کسب‌و‌کار را به دنبال خواهد داشت.
دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با مدیران عامل سازمان گسترش و نوسازی وزارت صمت و کارگزاری ستاد بیمه گفت: خوشبختانه ارائه خدمات متنوع بانکداری الکترونیک این بانک موجب افزایش رفاه مشتریان و مردم شده است.
«سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با دکتر «علی رسولیان» معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: این بانک با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل خود در اعطای وام های قرض الحسنه، از شهرک های صنعتی کشور حمایت می کند
بانک پارسیان به منظور تسهیل درارائه خدمات بانکی و تامین ارز مورد نیاز زائران عتبات عالیات در ایام اربعین،طی عملیات اجرائی جهادی و فوری باجه ارزی ویژه خود را روز چهارشنبه 23 لغایت در فرودگاه امام خمینی (ره) راه اندازی کردکه با استقبال گسترده زائران ابا عبدالله الحسین (ع) مواجه شد.
تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از کاربران اپلیکیشن «بله»، با مدیریت مالی شخصی، درآمدها و هزینه‌های خود را دسته‌بندی و مدیریت کرده اند.
مدیرامور شعب استان های بانک شهر با اشاره به استقبال گسترده زائران حسینی از خدمات پولی این بانک در مرزهای کشور، گفت: همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ استفاده هموطنان از خودپردازهای بانک شهر در مرزهای کشور رکورد زد.
بانک هایی که به جای عرضه املاک مازاد اقدام به خرید ملک می کنند

برج داری برخی بانک ها با پول مردم!؟

با آنکه بانک مرکزی برخروج بانک‌ها از بنگاهداری و واگذاری اموال مازاد آنها تاکید ویژه دارد اما برخی بانکها برخلاف دستور بانک مرکزی به جای واگذاری املاک اضافی اقدام به خرید برج های میلیاردی می کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

خدمات صنعت بیمه در همایش اربعین

همایش بزرگ اربعین، نماد همبستگی یک ملت است و امسال به آزمونی برای صنعت بیمه نیز مبدل شد که به لطف خداوند از آن سربلند بیرون آمد.
حسن شریفی رییس هیات مدیره ومدیر عامل بیمه ایران در نشستی که با حضور دکتر هادی قوامی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل شرکت های بیمه در ساختمان جدید سندیکای بیمه‌گران برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی و قدردانی از حمایت وزیر و معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی از صنعت بیمه، اظهار داشت: در شرایط کنونی و با توجه به تحولات اقتصادی کشور، برای گسترش فرهنگ بیمه، حرکت شرکت های بیمه عضو سندیکا باید در جهت خدمت بی منت و آشتی مردم با بیمه باشد.
بر اساس ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن، ۲۵ بانک متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید ۵۹.۵ هزار میلیارد تومان جریمه به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند.
دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم دیدار و تجلیل از رضا اطری نائب قهرمان مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بلگراد 2022 و مسئول باجه بانکی روستای شیرا از توابع شهرستان بابلسر که با حضور خانواده وی صبح امروز بیست و نهم شهریور ماه برگزار شد، اظهار داشت: خرسندیم که مدال آور و نائب قهرمان کشتی جهان از همکاران و عضو خانواده بزرگ این بانک است و مسئولیت خطیر خدمت رسانی به روستاییان و مناطق کم برخوردار را بر عهده دارد.