بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و همزمان با برگزاری مراسم آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در کشور به همت مرکز امور ایثارگران و خانواده شهدای بانک ملی ایران از رزمندگان، ایثاگران، خانواده های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس این بانک تجلیل به عمل آمد.
حسن شریفی رئیس هیات مدیره ومدیر عامل بیمه ایران درهمایش بررسی عملکرد هلدینگ توسعه کسب و کار سبا وشرکت های تابعه بیمه ایران با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام و قدردانی از زحمات  تمامی دستگاه ها ، بخصوص همکاران صنعت بیمه در راهپیمایی اربعین و همچنین قدردانی از مدیران پیشین هلدینگ کسب وکار سبا وشرکت های تابعه و سپاسگزاری از توفیق خدمت رسانی به آحادمردم در شرکت سهامی بیمه ایران ،عنوان کرد : صنعت بیمه به عنوان یکی از صنایع مهم کشور، برای ورود به بازارهای  جدید ، نیازمند یکسری  تغییرات ذهنی و عملیاتی است .
دکتر خورسندیان اعلام داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی در نظام بانکی کشور، در دو سال متوالی موفق به اخذ تاییدیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اهتمام و پیاده‌سازی چرخه مدیریت بهره‌وری در سطح واحدهای ستاد و شعب خود گردیده و از این رو مقرر شد، چرخه مدیریت بهره وری این بانک که توسط معاونت برنامه ریزی و فناوری آن به اجرا درآمده است به عنوان الگوی مناسب و یکپارچه نظام مدیریت بهره وری در بانکهای دولتی پیاده سازی شود.
سخنگوی بانک مرکزی گفت: درگاه اینترنتی بانک مرکزی، در دسترس است و صرفا دقایقی به دلیل حمله به کانال ارائه دهنده خدمات اینترنتی به بانک مرکزی، از دسترس خارج شده بود.
رئیس کل بیمه مرکزی در جمع اعضای سندیکای بیمه گران ایران:

تعامل بین ارکان صنعت بیمه، زیرساخت تحول گرایی است

همایش بزرگ اربعین، نماد همبستگی یک ملت است و امسال به آزمونی برای صنعت بیمه نیز مبدل شد که به لطف خداوند از آن سربلند بیرون آمد.
بانک رفاه کارگران در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف حمایت از حوزه سلامت استان هرمزگان، یک دستگاه الکتروفیزیولوژی بیماران قلبی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اهداء کرد.
پس از استقبال گسترده کاربران دیجی‌پی از فاز آزمایشی خدمات اعتباری بانک ملت، این طرح وارد فاز عملیاتی شده و از این به بعد، همه متقاضیان، با احراز شرایط مشخص شده، می‌توانند این وام را به‌سرعت دریافت کنند.
برای راه اندازی بانک و بیمه آفشور در مناطق آزاد؛

قول وزیر اقتصاد به سعید محمد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که برای اجرای قوانین وجود دارد، روند خوبی برای تاسیس بانک و بیمه آفشور طی شده است.
بانک مرکزی امروز، چهارشنبه (۳۰ شهریور)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز افزایش و نرخ ۲۷ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم هدایت نقدینگی به تولید و توسعه زیرساختهای کشور، گفت: یکی از مهترین موضوعاتی که می‌توان مقصد نهایی نقدینگی در کشور باشد و بحران بازار مسکن را به فرصت تبدیل کند، ساخت مسکن است.