بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سازمان تامین اجتماعی مدتی است ضوابط اجرایی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه کسری از ماه را ابلاغ و امکان تکمیل سوابق افرادی که به صورت «پاره وقت» در مراکز و کارگاه‌های مختلف اشتغال به خدمت دارند و حق بیمه از سوی کارفرما برای همان ساعت‌ها و روز‌های معین واریز می‌شود را فراهم کرده است.
با وجود تاکیدهای پرداخت

سخت گیری ها برای وام ازدواج ادامه دارد

در شرایطی که بانک مرکزی بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج تاکید دارد، همچنان برخی بانک‌ها برای دریافت ضامن، سخت‌گیری دارند و فقط کارمند رسمی را به‌عنوان ضامن قبول می‌کنند.
مجتبی طهماسبی آشتیانی افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از سازمان می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس https://eservices.tamin.ir و ورود به منوی استعلام وضعیت مستمری‌بگیران از آخرین وضعیت دریافت مستمری خود استعلام گرفته و پاسخ مربوطه را برای ارگان‌های مختلف ارسال کنند.
با توجه به اظهارات وزیر اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در حال همکاری برای تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری هستند و این کار به سبب گستردگی با تاخیر همراه بوده است. همین گزاره سبب شده تا ابهام تازه‌ای در خصوص شیوه تفکیک حساب‌ها به وجود بیاید.
بانک مسکن از افزایش سقف فردی وام خرید و ساخت مسکن ایثارگران خبر داد. اوایل مهرماه امسال هیئت وزیران افزاریش سقف وام مسکن ایثارگران را تصویب کرده بود.
بانک مسکن از افزایش سقف فردی وام خرید و ساخت مسکن ایثارگران خبر داد. سقف تسهیلات در مراکز استان‌ها 400 میلیون ، سایر شهرستان‌ها 300 میلیون و در روستاها 250 میلیون تومان اعلام شده است.
جعاله از عقود مبادله‌ای است و حداکثر مدت انجام و تسویه مطالبات آن بر اساس اقتضای فعالیت و موضوع قرارداد مشخص خواهد شد. نرخ سود عقود مبادله‌ای مطابق با آخرین نرخ سود و ضوابط اعلامی توسط بانک مرکزی معین می‌شود.