بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

پرسون از گله مندی هموطنان از امورات یکی از بانک ها گزارش می دهد؛

بروکراسی عجیب افتتاح حساب در بانک رفاه

این روزها بسیاری از بانک های دولتی و خصوصی به دنبال آن هستند که خدمات بانکی شان را الکترونیکی کنند تا هم زحمت کمتری برای مراجعه کنندگان داشته باشد وهم اینکه هزینه های سنتی امورات بانکی کاهش پیدا کند.
بدهی دولت سیزدهم به بانک مرکزی کاهش چشمگیری داشته است. این در حالی است که در یک سال اخیر بدهی بانک ها به بانک مرکزی تامرز 37 درصد رشد پیدا کرده و در کانال 170 همتی قرار داشته است. برخی کارشناسان با استناد به داده های بانک مرکزی، معتقدند دولت با برداشت از حساب بانک ها، بدهی های خود به بانک مرکزی را پرداخت کرده و رشد پایه پولی از ناحیه بانک ها را رقم زده است.
در شرایطی که بانک مرکزی بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج تاکید دارد، همچنان برخی بانک‌ها برای دریافت ضامن، سخت‌گیری دارند و فقط کارمند رسمی را به‌عنوان ضامن قبول می‌کنند.
صندوق اعتباری هنر و بیمه دانا با هدف متناسب سازی نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای با وضعیت و شرایط فعالان فرهنگ و هنر و ارائه خدمات ویژه به اعضای صندوق تفاهم‌نامه توسعه همکاری امضاء کردند.
با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اصفهان و در نشست دکتر میرهاشم موسوی با دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران استان اصفهان برگزار شد، تفاهم‌نامه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی تأمین‌اجتماعی در این استان به امضاء رسید.
در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان گلستان از تامین مالی واحدهای تولیدی و معدنی استان گلستان به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: طرح های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات یکی از اولویت های بانک هستند که در مجموع این استان به 17شرکت دانش بنیان طی دو سال گذشته 32 فقره تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرعامل بیمه ملت در مراسم معارفه سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان این شرکت گفت: کاهش ضریب خسارت بیمه‌های درمان و بهبود عملکرد شرکت در بخش وصول مطالبات درمان، دو خواسته مهم مدیران ارشد است.