بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در اجرای تکالیف قانونی، واگذاری اموال مازاد، مولدسازی دارایی‌ها و تنوع‌بخشی به ابزارهای تجهیز منابع در بازار پول اقداماتی را انجام دهند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سومین مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه سال جاری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، به مبلغ بیش از 360 میلیارد تومان به بیش از 30 هزار بازنشسته تحت پوشش این سازمان در حال پرداخت است.
شرکت‌های بیمه ازجمله شرکت‌هایی هستند که ریسک‌های دوطرفه دارند. یعنی هم محصولی که تولید می‌کنند و مشتریان آن‌ها می‌توانند با ریسک‌های خاصی همراه باشند و هم خود شرکت نیز می‌تواند دارای ریسک بالایی باشد.
آگهی‌هایی در سطح شهر مبنی بر اینکه "بدون پیش پرداخت و در کمترین زمان وام ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی بگیرید"، مشاهده می‌شود که خود را دفاتر کارگزاری بانک رسالت معرفی می‌کنند اما بانک رسالت ارتباط این موضوع با بانک را رد و اعلام کرد که این قبیل موضوعات از سوی مقامات قضایی در حال پیگیری است و به آن‌ها رسیدگی می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، با اصل ماده واحده این طرح با 174 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 232 نفر حاضر در جلسه موافقت کردند.
سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۷۴۰ هزار و ۳۳۵ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات را در مجموع ۳۹ هزار و ۱۴۲ میلیاردتومان عنوان کرد.
قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران عنوان کرد:

خدمت رسانی ویژه به بخش های صنعت و بازرگانی با بانکداری جامع و شرکتی

قائم مقام مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: ایجاد بانکداری جامع و بانکداری شرکتی از جمله اقدامات جدید این بانک در جهت استفاده هرچه بهتر از ابزارهای مختلف تامین مالی و ارائه خدمات مطلوب تر به بخش های صنعت و بازرگانی است.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران تاکید کرد:

لزوم پاسخ‌گویی سریع به دستورهای قضایی در سامانه سرآمد

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران بر تعامل حداکثری با مراجع قضایی و پاسخگویی این بانک به دستورهای قضایی سامانه سرآمد در کوتاه ترین زمان به منظور تحکیم امنیت و جلوگیری از سوء‌استفاده از حساب‌های بانکی توسط کلاهبرداران و تضمین حقوق مشتریان بانک تاکید کرد.