بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد با اشاره به برنامه دولت برای مهار نقدینگی از طریق انضباط مالی دولت و کنترل ترازنامه بانک‌ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت بانک‌ها و محدودیت‌هایی که برای پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف دارند، باید در هر استان بر تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار تمرکز کنیم.
فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری با بیان اینکه رقم کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن از مبلغ 85 هزار میلیارد تومان در 8 ماهه سپری شده سال جاری گذشت، گفت: بانک مسکن نسبت به مقطع مشابه سال گذشته 151 درصد بیشتر تسهیلات اعطا کرده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جمع مدیران و اعضای هسته گزینش این سازمان، نیروی مؤمن و متخصص را یکی از مؤلفه‌های مهم و اساسی تأثیرگذار بر تحول در این سازمان دانست و گفت: ما 70 هزار کارمند در سازمان تأمین‌اجتماعی داریم که یعنی 70 هزار نقطه تماس با بیشتر از 50 درصد جامعه. هر چقدر این سیستم کارآمد باشد، به همان اندازه سرمایه اجتماعی تولید می‌کند و به همان اندازه در تحقق آرمان انقلاب که دال مرکزی آن عدالت است، سهیم می‌شود. ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، هم تعهد می‌خواهیم و هم تخصص و هر کدام بدون دیگری از منظر دینی قابل قبول نیست.
اولین همایش ملی بانکداری اسلامی ایرانی با عنوان «نوآوری های بانکداری و مالی اسلامی در جهت شکوفایی ملی» از سوی مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی برگزار می شود و همکاران گرامی از دهم آذرماه تا بیستم دی ماه برای ارایه مقالات خود فرصت دارند.
شرکت سهامی بیمه ایران به منظور حمایت و تکریم بیمه گذاران بیمه های زندگی این شرکت  تخفیف های ویژه ای را برای آن دسته از بیمه گزاران بیمه های زندگی که حداقل دو سال از شروع بیمه نامه آنان گذشته و دارای بیمه نامه فعال باشند، در نظر گرفته است.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل در دولت سیزدهم به طور توامان دنبال می‌شود، بر نقش وزارت راه و شهرسازی در تامین به موقع کالاهای اساسی تاکید کرد و از تامین اراضی بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی با هدف تأمین منابع پایدار و مطمئن برای بیمه شاغلان این بخش را نتیجه همکاری دو ساله این سازمان و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با تصویب نهایی این مصوبه در شورای نگهبان و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، پس از تدوین آیین‌نامه اجرایی، عزیزان کارگر ساختمانی را که منتظر این مصوبه بودند تحت‌پوشش بیمه قرار می‌دهیم و امیدواریم با اجرایی شدن این قانون، دغدغه آینده کارگران ساختمانی برطرف شود.
علیرضا یزدان‌دوست در مراسم معارفه سرپرست مدیریت حسابرسی، کنترل داخلی و تطبیق مقررات بیمه ملت گفت: نقش حسابرسی در سلامت و پویایی نظام مالی، اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بنای ما در بیمه ملت بر شفافیت باشد و ریل‌گذاری جدید شرکت بر همین امر استوار خواهد شد.
رئیس شعبه تهرانسر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در این شعبه توجه ویژه‌ای به گسترش خدمات بانکداری الکترونیک شده است؛ به‌نحوی که از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۲۱ مورد اینترنت‌بانک و ۲۸۸۳ مورد همراه‌بانک فعال شده است.