بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، گفت: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.
تفاهم‌نامه مشترک شهرداری زنجان و هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در راستای تحقق اهداف کلان استقرار نقشه راه حمایت و توسعه زیست بوم پرداخت هوشمند شهروندی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ با حضور شهرداران کلان شهرها با بانک شهر امضا شد.
سرپرست بانک ملی ایران با تاکید بر رشد و توسعه همه جانبه و گسترده در همه مضامین و رویکردهای استراتژیک بانک، اظهارداشت: با تحقق برنامه های راهبردی و مضامین شش گانه استراتژیک بانک به موفقیت و نتایج قابل توجهی دست خواهد یافت.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه تجارت‌نو با حضور جمعی از سهامداران شرکت، اعضای هیات‌مدیره و نمایندگان نهادهای نظارتی از بیمه مرکزی،‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و موسسه حسابرسی درمحل مجموعه فرهنگی تربیتی شهید مفتح – سالن همایش ها برگزار و امکان مشاهده آن به صورت زنده در اختیار تمامی سهامداران حقیقی شرکت قرار گرفت.
بیمه درمان تکمیلی به صورت یک ساله و همچنین به شکل گروهی، خانوادگی و انفرادی ارائه می‌شود. این بیمه نامه در هر شرکت بیمه ای طرح‌های مختلفی دارد و پوشش‌ها و سقف تعهدات آن یکسان نیست. اما معمولا در بیمه‌های تکمیلی، هزینه‌های درمانی رایجی مثل جراحی، بستری، خدمات آزمایشگاهی، جراحی‌های سرپایی، زایمان، دارو، دندانپزشکی و … پوشش داده می‌شود.
رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد؛

مهار تورم با اصلاح نرخ سپرده‌ها

رییس ‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اصلاح نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی گفت: مهار تورم و کنترل نقدینگی مهمترین هدف بانک مرکزی است.
نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت در پنل تخصصی «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی به اقتصاد دیجیتالی و کسب‌وکار دانش بنیان» بر اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال تاکید کرد.
مدیرعامل هلدینگ فناوری بانک تجارت با اشاره به تغییر رفتار مشتریان در عصر تحول دیجیتالی بر ضرورت همسویی با پیشروی تکنولوژی در صنعت بانک و پرداخت تاکید کرد.
عضو هیات عامل و معاون پشتیبانی بانک ملی ایران گفت:سال گذشته بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی 24 رقبه از ساختمان های بانک انجام شد که با توجه به ضرورت و موقعیت این واحد ها در سطح کشور، به عنوان شاخص ترین این واحد ها باید از ساختمان مریم میرزا خانی در خیابان بخارست و انتقال تعدادی از ادارات کل به آن ساختمان و محوطه سازی مجموعه ادارات مرکزی نام برد.
نخستین همایش تخصصی کانون حسابرسان داخلی صنعت بیمه، با حضور دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران، دکتر مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، علی استاد هاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی، دکتر داود کریمی عضو هیات مدیره و معاون مرکز توسعه و نوآوری بیمه تجارت‌نو ومرتضی اصلانی دبیر کانون حسابرسان داخلی و جمعی از مدیران عامل شرکت های بیمه، سه‌شنبه ۲۶ دی ماه در سالن اصلی همایش‌های هتل بزرگ ارم برگزار شد.