بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدرسه 6کلاسه شهید حسن مرادی روستای نصرآباد بخش سلامی شهرستان خواف به همت شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان با اعتبار50 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
بانک گردشگری در 9 ماهه منتهی به پایان آذر 1401 در راستای تسهیلات تکلیفی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حدود 3000 فقره تسهیلات به مبلغ 2311 میلیارد و 640 میلیون ریال در بخش‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری پرداخت کرد.
سومین مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور همه مدیران ستادی و استانی برگزار شد. پایش عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان می‌دهد این بانک در شاخص نسبت مطالبات به مصارف همچنان رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به نقش 20 تا 30 درصدی هلدینگ دارویی تأمین‌اجتماعی در صنعت داروی کشور، تأکید کرد شرکت‌های دارویی تابعه شستا باید درباره داروهایی که ممکن است دچار کمبود شوند، برنامه‌ریزی دقیق داشته و افزایش ظرفیت تولید این داروها را در اولویت کاری شرکت‌ها قرار دهند و در این زمینه با سازمان غذا و دارو و سایر نهادهای مرتبط نهایت همکاری را داشته باشند.
شرکت بیمه حافظ در راستای افزایش ضریب نفوذ خود در استان زنجان اقدامات لازم در خصوص همکاری های موثر با کارگزاران فعال در استان زنجان را انجام داد.
بانک مرکزی امروز، دوشنبه (۳ بهمن)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۴ ارز افزایش و نرخ ۱۵ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
​دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید‌پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور (IFEEX٢٠٢٣) با حضور بانک صادرات ایران در جزیره قشم برگزار می‌شود.
دکتر ابراهیمی در مراسم افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور:

بانک سپه بستر لازم برای رشد کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند

دکتر آیت اله ابراهیمی گفت: افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه تحول راهبردی بانک سپه صورت گرفت.
دکتر ابراهیمی در مراسم افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور:

بانک سپه بستر لازم برای رشد کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند

دکتر آیت اله ابراهیمی گفت: افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و برنامه تحول راهبردی بانک سپه صورت گرفت.

بیمه ملت، با طراحی بیمه‌نامه نوآورانه‌ «راه سبز ملت» و دریافت مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، یک بیمه‌نامه جامع برای پوشش ریسک‌هایی که دوچرخه‌سواران با آنها روبه‌رو هستند، ارائه کرده است.
پیرو برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بیمه حافظ و موافقت سهامداران، مرحله اول افزایش سرمایه این شرکت در کمتر از یک ماه صورت گرفت و سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال افزایش یافت.
بهزاد شیری مدیرعامل بانک در نشست مدیران گروه‌های حسابرسی حوزه بانک‌ها در هیات چهارم حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور، که به میزبانی پست بانک ایران برگزار شد، با تاکید بر سود دهی بانک در سه سال گذشته گفت: در سه سال اخیر منابع پست بانک ایران بدون داشتن هیچ شرکت تابعه‌ای، 121 درصد رشد داشته است که نسبت به صنعت بانکی، بازار سرمایه و در بین بانک‌های دولتی از همه، بالاتر بوده است.