تعامل بانک توسعه تعاون با خبرگزاری فارس در جهت امیدآفرینی

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از خبرگزاری فارس بر افزایش تعامل بانک با این رسانه در جهت امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد.
تصویر تعامل بانک توسعه تعاون با خبرگزاری فارس در جهت امیدآفرینی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شیخ حسینی اعلام کرد: دموکرات ترین بنگاه اقتصادی، تعاونی است چرا که در این مدل بنگاه داری سرمایه در اولویت اول قرار ندارد.

وی ادامه داد: سال ها با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری ،به بخش تعاون بی مهری شده بود اما در دولت سیزدهم بخش تعاون در اولویت دولتمردان قرار گرفته است.در این دو سال تعامل بین معاونت تعاون و اتاق تعاون نیزارتقا یافته است.

شیخ حسینی بیان کرد: در روزهای پایانی اسفند سال گذشته سند توسعه بخش تعاون که سال ها معطل مانده بود از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. توجه و تنظیم اقدامات و فعالیت دستگاه های ذیل این سند می تواند جهش قابل توجهی درسهم بخش تعاون از اقتصاد کشور ایجاد کند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه اسناد بالادستی بر سهم 25 درصدی بخش تعاون تصریح دارد، گفت: برای اینکه تعاون به جایگاه شایسته خود دست یابد نیاز داریم که از تعاونی های موفق کشور الگوسازی کرده و به جامعه معرفی کنیم.

وی بیان کرد: دردوره جدید مدیریت در بانک توسعه تعاون تاکید ویژه ای بر توسعه تعامل با اتحادیه ها و تشکل های تعاونی داریم.باورداریم الگوسازی از تعاونی های شاخص علاوه بر تقویت تولید،موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.

شیخ حسینی ادامه داد: از ابتدای تاسیس بانک توسعه تعاون تاکنون 130 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و بیش از 60 درصد این تسهیلات در دولت سیزدهم پرداخت شده است.وی اظهار کرد:عمده تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش واقعی اقتصاد پرداخت شده است.

این مقام ارشد بانکی گفت:ازابتدای سال جاری تاکنون 34 هزار میلیارد تومان تسهیلات در سرفصل های مختلف پرداخت شده است و براساس اهداف تعیین شده این میزان تا پایان سال به 50 هزار میلیارد تومان می رسد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود:تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به تعاونی ها و فعالان بخش تعاون امسال 30 هزار شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه مناطق روستایی و عشایری حضور موثری داشته ایم،اعلام کرد:بانک توسعه تعاون در طرح ملی و بزرگ اشتغال پایدار روستایی و عشایری 3300 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که بیش از 50 هزار شغل باثبات ایجادکرده است. بر اساس اعلام دستگاه های نظارتی،تسهیلات پرداختی در این سرفصل کمترین میزان انحراف را داشته و تا 99 درصد به هدف اصابت کرده است.

شیخ حسینی یادآورشد: بانک توسعه تعاون با تلاش همه همکاران توانست پس از 10 سال به سوددهی برسد.از سوی دیگر این بانک از ابتدای سال جاری هیچ گونه اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نداشته است.

به گفته این مقام ارشد بانکی، بانک توسعه تعاون در سال گذشته 15 طرح و هر کدام را به مبلغ 25 میلیارد تومان تامین مالی جمعی کرده است.

وی گفت: در سال جاری بنا داریم به 30 طرح از مسیر تامین‏ مالی جمعی ،تخصیص دهیم.

شیخ حسینی افزود: بر اساس راهبرد تعیین شده، بانک توسعه تعاون تا سال 1404 به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات مالی به تعاونی ها و صنایع کوچک و متوسط در بستر دیجیتال تبدیل می شود.

سید علی بیات سید شهابی، مشاور مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در این دیدار به تشریح ظرفیت های این رسانه پرداخت و گفت:این خبرگزاری آمادگی دارد در جهت ترویج تفکراقتصاد تعاونی و امیدآفرینی در جامعه با بانک توسعه تعاون همکاری کند.

منبع: بانک توسعه تعاون

560364