بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

چند روز پس از تلاش گسترده بانک مرکزی برای پایین آوردن قیمت سکه و طلا در بازار با حراج ربع سکه در بورس کالا، حالا این نهاد از تاکتیک تسهیل واردات طلا برای کاهش التهاب قیمت‌ها رونمایی کرده و می‌گوید: شرایط واردات طلا به کشور با مصوبه ۹بهمن۱۴۰۱ بانک مرکزی تسهیل شد.
معاونت سازمان و برنامه‌ریزی پست بانک ایران، بخشنامه فروش و بازخرید اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام ) با نرخ 18درصد را به شعب و باجه‌های بانکی روستایی در سراسر کشور ابلاغ کرد.
در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری شامگاه شنبه هشتم بهمن ماه در شهر خوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تماس تلفنی با مدیران بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌غربی، بر لزوم آماده‌باش مراکز بیمه‌ای و درمانی استان برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به حادثه‌دیدگان این حادثه و حداکثر تلاش و همراهی برای ارائه خدمات به افراد حادثه‌دیده در این زلزله تاکید کرد.
در دنیا حوزه آموزش بیمه معمولاً توسط یک‌سری انستیتو که کار آموزش حرفه‌ای را برعهده دارند انجام می‌شود. اما آموزش بیمه در ایران در دانشگاه‌ها انجام می‌شود؛ متأسفانه خروجی این دانشگاه‌ها به ویژه پس از فعالیت دانشگاه آزاد و یک سری دانشگاه‌های دیگر از جمله علمی و کاربردی خروجی با کیفیتی نیست.
رئیس شعبه رشت بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: مانده منابع ارزی و ریالی این بانک طی 10ماهه گذشته ۷۷۲ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است.
بانک آینده به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای خُرد جامعه و با هدف ارائه تسهیلات آسان به سپرده‌گذاران و مشتریان حقیقی، تسهیلات طرح «بهارانه»، مبتنی بر میانگین حساب‌های جاری را در بازه‌زمانی محدود، ارائه می‌‌کند.
مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیا شماره 2 مجتمع فولاد بافت به 83.1 درصد رسیده و طبق برنامه، تست سرد آن تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور حکمی "محمد محمدی‌" را به سمت مدیرکل وصول حق‌بیمه این سازمان منصوب کرد. محمدی پیش از این مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است.
شرکت مانی آبیار کاسپین – مانیکا با افتتاح حساب و امضای تفاهم‌نامه همکاری طرح کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امکان بهره‌مندی کشاورزان استان قزوین را از خدمات این شرکت در قالب دریافت وام‌های قرض‌الحسنه فراهم کرد.