بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

حمید شجاع مدیرکل بیمه ایران استان آذربایجان‌غربی در رابطه با زلزله شهرستان خوی اظهار داشت: پس از وقوع حادثه تاسف بار زلزله در شهرستان خوی، کارشناسان و تیم های ارزیابی خسارت به سرعت به این مناطق اعزام شدند که در این خصوص تاکنون در مجموع 260 پرونده خسارتی در بیمه ایران تشکیل شده است که از این تعداد 35 فقره از خسارت های اعلام شده، مربوط به زلزله اخیر این شهرستان می باشد. بیشتر این خسارت ها کارشناسی و برآورد خسارت شده و در وجه ذی نفعان این پرونده ها پرداخت گردیده و 6 پرونده باقی مانده نیز در مراحل پرداخت قرار دارد.
با توجه به الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین توافقات صورت پذیرفته با شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، به منظور تسهیل در عملیات فروش شرکت یادشده، امکان فعال‌سازی خدمت حساب‌های وکالتی برای خریداران از شرکت مذکور فراهم شده است.
مشتریان برای افتتاح حساب وکالتی می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بانک های معرفی شده نسبت به تکمیل فرم وکالتی نزد بانک اقدام کنند.
پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری در دسته تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد. مطلب زیر به طور کامل همه آنچه درباره غرامت دستمزد ایام بارداری باید بدانید، را توضیح می دهد.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۹۷۹۱.۵ هزار میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۸۷۹۰.۴ هزار میلیارد ریال (معادل ۴۱.۹ درصد) افزایش داشته است.
رئیس شعبه میدان آرژانتین بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به تکمیل و بهره برداری قریب الوقوع از پروژه ملی تولید ورق اسلب عریض در خرمشهر گفت: تامین مالی ۱۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری پروژه توسط این شعبه و از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام شده است.
در پی وقوع حادثه تلخ و ناگوار زلزله در شهرستان خوی با هماهنگی مدیر کل بیمه های ایران  استان آذربایجان غربی، تیم های ارزیابی خسارت این استان جهت بررسی و ارزیابی خسارت احتمالی بیمه شدگان ، به این مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.
نرخ سود بانکی از امروز بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار افزایش یافت؛ براین اساس، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلند مدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد و نرخ سود تسهیلات هم ۲۳ درصد تعیین‌ شده که افزایش پنج درصدی دارد.