دکتر علی استادهاشمی در جمع دبیرکل و اعضای هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران:

شفافیت در بازار کسب و کار بیمه از مهمترین ماموریت های نهاد ناظر است

همراهی سندیکای بیمه گران و هم افزایی سایر ارکان صنعت بیمه برای بهبود فضای کسب و کار و همچنین شفافیت هر چه بیشتر آن یک هدفگذاری جدی به شمار می رود.
تصویر شفافیت در بازار کسب و کار بیمه از مهمترین ماموریت های نهاد ناظر است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی استادهاشمی در جمع مسئولان سندیکای بیمه گران ایران با اعلام این مطلب افزود: نهادناظر از تمامی امکانات و ظرفیت های قانونی خود برای کاهش مشکلات و دغدغه های اهالی صنعت بهره خواهد برد.

رئیس کل بیمه مرکزی به برخی از راهکارهای تقسیم مسئولیت بین بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیب نیروهای جوان ، نوآور و باانگیزه با سرمایه های انسانی مجرب در سندیکای بیمه گران ایران یک فرصت بهینه پیش روی صنعت بیمه گشوده است.

وی از مدیران ارشد سندیکای بیمه گران ایران خواست تا با حل مشکلات و مسائل صنعت بیمه در قالب کمیته های تخصصی؛ فرایند نظارتی را از موردی به نظارت برخط تغییر دهند.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر آخرین سیاست گذاری ها و دستاوردهای صنعت بیمه به نقش اساسی افزایش ضریب نفوذ بیمه در رونق اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: با بالا رفتن سطح سرمایه گذاری در استان ها می توانیم به سمت همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای حرکت کنیم.

دکتر استادهاشمی با تاکید دوباره بر شفافیت در عملکردهای اقتصادی مجموعه دولت؛ اظهار داشت: برای ایجاد فضای شفاف و بدون ابهام در صنعت بیمه از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد شد.

وی در پایان از تمامی ارکان بیمه خواست تا با تقویت روحیه تعامل و هم افزایی به پیشبرد اهداف کلان صنعت بیمه کمک کنند.

در ادامه این نشست؛ محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با ابراز خرسندی از برپایی نشست مشترک هم اندیشی به ظرفیت های قانونی سندیکا اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از ابزارهای قانونی سندیکای بیمه گران و تدبیر متخصصان عرصه بیمه گری؛ مسائل اساسی صنعت بیمه و چالش های جدی آن نظیر تعلیق کارت سبز؛ برطرف خواهد شد.

گفتنی است در این نشست؛ اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و تنی چند از اعضای هیات رئیسه سندیکای بیمه گران ایران نیز در خصوص موضوعاتی نظیر: اصلاح آئین نامه های بیمه؛ تفویض برخی اختیارات بیمه مرکزی به سندیکا؛ فرهنگسازی بیمه؛ مشکلات بیمه های زندگی و درمان به طرح دیدگاه های پرداختند.

منبع: بیمه مرکزی

573635