بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

با مصوبه مجلس، تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند به کلیه تراکنش‌ها اعم از وجوه واریزی و برداشت شده مطابق استاندارد اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شناسه یکتایی اختصاص دهند.
در نشست مشترک مدیران عامل بیمه البرز و تراکتور سازی ایران که به میزبانی شرکت تراکتور سازی ایران در تبریز برگزارشد،این شرکت طی امضای تفاهمنامه ای، بیمه نامه زندگی بیمه البرز با نام تجاری شوکا را برای کارکنان خود خریداری نمود.
شرکت بیمه تعاون به مدیرعاملی یونس مظلومی در فروردین امسال با رشد ۲۶ درصدی فروش مواجه شده و تراز مثبت ۴۱ درصدی را ثبت کرده و نسبت خسارت این شرکت در نخستین ماه سال جاری به ۷۱ درصد رسیده است. هرچند بودجه سال ۱۴۰۲ این شرکت هنوز منتشر نشده اما برآورد می‌شود که میزان فروش حق بیمه امسال بیمه تعاون در دامنه ۲۵ تا ۳۲ هزار میلیارد ریال نوسان داشته باشد.
مدیرعامل بیمه میهن در جلسه اخیر شورای معاونان و مدیران این شرکت با تشریح و تبیین سیاست ها و اعلام برنامه های در دست اقدام، از برگزاری مجمع عمومی در نیمه دوم خرداد برای افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.
حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در جلسه یکشنبه های نوآورانه شرکت، ارتقای سیستم فناوری اطلاعات بیمه ایران را در راستای کنترل و ارتقای کیفیت خدمات و همچنین تسهیل و بهره گیری مناسب بیمه شدگان و همه ذینفعان شرکت از این خدمات، عنوان کرد و گفت: نوآوری و ارتقای سیستم های فن آوری اطلاعات یکی از اهداف اصلی بیمه ایران است.
رئیس شورای عالی استان ها گفت: سهم بانک شهر در پازل اقدامات شهری بیش از پیش است، چراکه مدیران بانک، دلسوزانه پای کار هستند و امیدواری زیاد داریم که روابط و همکاری ها و پیشرفت امور شکل بگیرد.
دکتر موسوی عنوان کرد: اساساً وظیفه ذاتی سازمان تأمین‌اجتماعی، تقویت حوزه کسب و کار و رفع موانع پیش‌رو و تأمین امنیت این حوزه است. یعنی این صندوق هم نسبت به حال و وضع امروز و هم نسبت به آتیه جامعه و مردم و بیمه‌شدگان، مسئولیت دارد. اگر آتیه خود را در در گرو استمرار فعالیت و خدمات این سازمان می‌بینیم، باید اشتباهاتی را که در ارتباط با تأمین‌اجتماعی اتفاق افتاده است، جبران کنیم.
بانک پارسیان در جهت تحقق شعار سال 1401 مبنی بر" تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" تعداد 410 فقره تسهیلات به ارزش 15 هزار و 477 میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است .