بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سرپرست بانک مسکن از برنامه ساخت سالانه ۱۰ هزار مسکن خبر داد و با "بیان در زمین‌های دارای ارزش سرمایه‌گذاری می‌کنیم" خواستار اهتمام بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز مسکن شد.
پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در حالی روز جمعه، توسط رئیس‌جمهور به مرحله راه‌اندازی می‌رسد که بانک تجارت نقش مهمی در تامین مالی این پروژه یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلاری داشت.
بانک مرکزی اعلام کرد: دولت با انضباط‌بخشی بیشتر به سیاست‌های مالی خود و کنترل استقراض از بانک مرکزی و همچنین کاهش ناترازی بانک ها در مسیر کنترل تورم گام برمی دارد.
چرا مردم دلارهای خود را در خانه نگهداری می‌کنند؟

خیانت احمدی‌نژاد به مردم در تسویه سپرده‌های ارزی با ریال

محمدرضا پورابراهیمی گفت: مبنای تسویه سپرده‌های ارزی با ریال که در دولت دهم صورت گرفت، خیانتی بود در حق مردم. هنوز هم ذهن مردم نسبت به آن موضوع و تجربه تلخی که در حوزه رفتار بانکی صورت گرفته بود، آلوده است و همچنان مردم به آن اتفاق تلخ، حساسیت نشان می‌دهند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طی احکام جداگانه‌ای «سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی» و همچنین «سرپرست شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین» را منصوب کرد.

مهدی متقی پور مدیر کل پشتیبانی بیمه ایران گفت: شهرداری منطقه ۶ بدون هرگونه اطلاع رسانی قبلی، با مسدود سازی ورودی شعبه مطهری بیمه ایران و پارکینگ مقابل آن موجب اخلال در خدمت رسانی این شعبه به بیمه گذاران و مشتریان شد.
سرپرست بانک مسکن طی حکمی سرپرست مدیریت امور روابط عمومی و حوزه مدیریت این بانک را منصوب کرد.
مدیرعامل بیمه رازی گفت: اصلاح پرتفوی شرکت بیمه رازی در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری شد و دستاوردهای بزرگی همچون ارائه خدمات به‌روز به بیمه‌گذاران بزرگ و خرد محقق شد.
روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی فراخوان داد:

پویش عکس "پای کار ایرانیم" به مناسبت هفته کارگر برگزار می شود

به مناسبت هفته کارگر و به‌منظور تجلیل از خدمات قشر مولد کشور در مسیر آبادانی و توسعه میهن اسلامی، روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، پویش عکاسی با شعار "پای کار ایرانیم" و با موضوع عکس‌های تهیه شده از محیط کار و فعالیت در مشاغل و صنوف مختلف برگزار می‌کند.
شهردار کلانشهر شیراز با توجه به نقش ویژه بانک شهر در کمک به پیشبرد امور کلانشهرها، گفت: باید تعاملات میان مدیریت شهری و بانک شهر به ‌طور مستمر و بهتر از گذشته ادامه یابد؛ چراکه سود این تعامل به نفع شهروندان و باعث افزایش رضایت عمومی خواهد بود.
در مجمع عمومی عادی سالانه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) ، بانک پارسیان به‌عنوان یکی از سه عضو اعضای انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه‌ساله انتخاب شد.
سخنگوی بیمه مرکزی بعد از اظهاراتش در ارتباط با وزارت صمت و بدهکاری خودروسازها به شرکت‌های بیمه، با حکم رئیس کل بیمه مرکزی برکنار شد.
چهاردهمین آزمون‌ سنجش صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در زمینه «مدیریت ریسک موسسات اعتباری» روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه 1402 برگزار می شود.
به هر بخش زندگی که نگاه کنید، هزینه‌های بالایی را همراه آن می‌بینید. بعضی‌اوقات از توجه به آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم تا کمی پس‌انداز و صرفه‌جویی کنیم؛ اما بخش‌هایی مانند درمان هستند که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود؛ به تعویق انداختن کارهای مربوط به درمان و پزشکی باعث می‌شود با گذر زمان شرایط بدتری را تجربه کنیم و درمان سخت‌تر از قبل شود. دریافت وام ۳۰ میلیونی سلامت به شما کمک می‌کند که از این تجربه‌های تلخ دور شوید.
بانک مرکزی اعلام کرد: انتظار می رود با اقدامات سیاستی اخیر بانک مرکزی و همچنین تحولات مثبت در عرصه سیاست خارجی کشور، در ماه های آتی ثبات در بازار ارز افزایش یافته و انتظارت تورمی و سیالیت نقدینگی به روندهای تاریخی خود کاهش یابد.