پژوهشگر مسائل تعلیم و تربیت به بیان چالش های نظام رتبه بندی معلمان پرداخت و گفت: در لایحه اصلاح شده رتبه بندی معلمان صحبتی از سرنوشت استاد معلمان به میان نیامده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: برای برنامهریزی بخش توانمند سازی معلمان، باید به مشارکت آنان بیاندیشیم و در این راستا چند مدل میتوان پیاده کرد. مدل نخست تشکیل کمیته و کارگروهی در هر دفتر است تا بتواند با کمک این گروه، یک برنامه آموزش معلمان را در یک زمان معین ارائه کند. در این حالت ما شاهد چند کارگروه در دفتر تالیف نظری، فنی و حرفهای و دفتر انتشارات خواهیم بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته است، گفت: در کنار اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانشآموزان بالای دوازده سال نیز با سرعت انجام شود.
در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان (که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جعیت کشور را تشکیل می دهند) و به منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نامهای به وزیر علوم تأکید کرد: احکام تامین سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد قطب(هاب) بینالمللی جهت ارائه آموزشهای مجازی (الکترونیکی)، نیمه حضوری، باز و از راه دور، تجاریسازی ایده و دانش در تولید محصول و خدمات دارای ارزش افزوده برای تحقق نیاز به همت و پیگیری بیشتری دارند.
نظام آموزشی امروز کشور با رنگینکمانی از مدارس غیردولتی و خاص مواجه است که وجه تمایز آنها میزان "پول دریافتی" است و ظاهراً به همان میزان که خانوادهها پول میدهند، فرزندشان خدمات ویژه آموزشی دریافت میکند و زوج «شهریه - کیفیت» جایگزین «اصل 30 قانون اساسی - کیفیت» شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در بودجه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای تامین تجهیزات توان افزایی دانش آموزان استثنایی دیده شده که در گام نخست ۱۶ میلیارد تومان از آن ابلاغ شده است.
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: مهدهای کودک در شهرهای غیر از شرایط قرمز کرونایی میتوانند از امروز 6 مهرماه با رعایت شیوهنامههای بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.
آخرین وضعیت رتبهبندی معلمان پس از تغییرات طبق لایحه رتبهبندی معلمان که توسط دولت به مجلس ارسال شده است بعد از اعمال تغییرات توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این لایحه آماده بررسی در صحن علنی مجلس است.
معلمان درسراسر کشور خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به مطالباتشان شدند مطالبه ای که با عمری بیش از ده سال، راه به جایی نبرده است. روزشنبه سوم مهرماه 1400 در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، تجمعاتی در سراسر کشور مقابل آموزش و پرورش هر استان، برگزار شد.
اغاز سال تحصیلی جدید با خبر شهادت علی لندی دانش آموز فداکار ایذهای گره خورد و از سوی دیگر، معلمان با خبرهای خوش رتبه بندی به سر کلاسهای مجازی و فیزیکی رفتند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به پیگیریهای انجام شده در خصوص عدم تحویل کارنامه دانش آموزان به مادران، گفت که از مساله تحویل کارنامه به ولی دانش آموز رفع ابهام شده است.
آغاز سال تحصیلی همیشه با جشن و شادی همراه بوده است. دانشآموزان در شرایط غیرکرونایی پس از چند ماه دوری از مدرسه در خانه ماندن و به تفریح، بازی و سرگرمیهای موردعلاقهشان مشغول بودن، اول مهر آماده میشدند بار دیگر نظمپذیری را تجربه کنند، در ساعت معینی بیدار شوند، صبحانهشان را صرف کنند، لباس فرم مدرسه بپوشند، کیف و لوازم تحصیلشان را بردارند و به مدرسه بروند تا تحصیل کنند و سواددار شوند. مدارس هم تمیز و مرتب آماده پذیرش دانشآموزان بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با هماهنگی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش بنا بر این شد که پیشنهاد بدهیم در صفحات مربوط به اقدامات مهم شخصیتها در کتب درسی از علی لندی، نوجوان ایذهای نیز یاد شود.