وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر استقرار رتبهبندی برای فاقدین و نواستخدامیها به لایحه بودجه سال آینده، گفت: حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده باید در بودجه گنجانده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه در کل کشور میانگین امتحانات نهایی دانشآموزان ۵۶ صدم رشد داشته است گفت: میانگین نمرات دانشآموزان این اداره کل ۷۲ صدم رشد داشته که بالاتر از میانگین کشوری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی معلمان در استفاده از فناوریهای نوین آموزشی، بازیوارسازی در امر آموزش، خلق موقعیتهای متنوع یادگیری و مهارت آموزی بویژه در حوزه علوم پایه، نیاز اصلی کشور و یکی از رویکردهای مهم سیاست گذاران آموزشی به شمار میرود.
وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان امروز را سربازان مبارزه با استکبار دانست و گفت: با تربیت و پرورش دانش آموزان، همچنان استوار و مقاوم در مقابل دنیای استکبار میایستیم.
آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تصویب رسانده و در مسیر تحقق آن گام برمی دارد.
آموزش و پرورش شهرستان کهنوج در اطلاعیه ای از بررسی جوانب مختلف ویدئو منتشرشده در فضای مجازی از برخورد فیزیکی با یک دانشآموز در یکی از مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.
وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه رسیدگی به اعتراضات داوطلبان مربوط به درج شرایط بند (۲) در کارنامه اعلام نتایج آزمونهای استخدامی دبیری، هنرآموزی ۱۴۰۳ را منتشر کرد.
همراه اول به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، قرعهکشی 20 سال اینترنت رایگان را ویژه دانشآموزان و دانشجویانی که در پویش «بازگشت به کلاس» مشارکت کنند، برگزار میکند.
سرهنگ سید علی آسیایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، توصیه هایی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی به مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان ارائه کرد.
وزیر آموزش و پرورش با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس و با ارائه گزارشی درباره پروژه بازگشایی مدارس گفت: یکی از سختترین پروژهها در آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس در مهرماه است. از این رو از هم اکنون برای سال آینده باید به فکر چاپ کتاب، تأمین نیروی انسانی، امکانات و… مهر سال آینده باشیم تا با کمترین دغدغه برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه درسی مدرسه ناکارآمد است، بیان کرد: برنامه درسی، دانش محور، آموزشزده، غیرتربیتی، غیر مهارتی و استعدادکش است بنابراین با این روش نمیتوان استعدادها را شناسایی و هدایت کرد.