محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

بررسی پیامدهای گرم‌شدن هوا و اقدامات مدیریت بحران استان؛

هرمزگان در وضعیت قرمز آب‌و‌هوایی قرار گرفت

شرایط اقلیمی جهان به سرعت در حال تغییر است. تاثیرات مخرب انسان بر گونه‌های گیاهی و حیوانی بیش‌از ‌پیش آ‌ن‌ها را به سمت انقراض سوق داده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مجموعه آموزش‌هایی پیش‌بینی شده است که به ماموران اجرایی محیط زیست استان تهران ارائه می‌شود که این آموزش‌ها کاربردی است و به آنان در انجام ماموریت‌های سازمانی کمک کند.
استاندار گیلان بر ضرورت پیشگیری از آسیب های ناشی از تغییر شرایط اقلیمی گفت: برخورد با شرکت های آلوده کننده هوا و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه ها، موجب بازدارندگی و پیشگیری از آسیب های آلایندگی توسط دیگر شرکت ها و مراکز پرخطر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از آتش سوزی در سطح ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان طی 2 روز گذشته در منطقه " کولسه و زیر میرگ " خبر داد.
سرپرست زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان؛

مشکل اصلی در بحران رانش زمین بی توجهی به مقوله پیشگیری است

سرپرست زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گیلان با اشاره به زمین‌لغزش‌های اخیر در استان و تأکید بر اینکه زمین‌لغزش و ریزش سنگ پدیده‌هایی کاملاً شناخته‌شده و قابل‌پیشگیری است، گفت: مشکل اصلی بی‌توجهی به مقوله پیشگیری و اهمیت ندادن به شناسایی و رفع پتانسیل زمین‌لغزش در طراحی و اجرای پروژه‌ها و برجسته نشدن ضرورت این مطالعات در آیین‌نامه‌هاست.
شب گذشته یکی از نیروهای محیط زیست پارک ملی قمشلو اصفهان حین گشت‌زنی در حوالی روستای جهادآباد (چاله‌سیاه) متوجه یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین شد که در حال پروژکتورکشی برای شکار آهو بودند.
دوباره گرمای هوا و دوباره ترسی که به جان جنگل‌های شمال کشور و مازندران افتاده است، ترس از سوختن و از بین رفتن. این روزها با افزایش دما و کاهش بارندگی، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی همانند سال‌های گذشته زیاد شده و شاید همچون همیشه، راه نهایی کنترل این امر، بارش باران باشد.
کاهش میزان بارندگی‌ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و هشدار سازمان‌های مسوول درباره تبعات آن، زنگ خطر تنش آبی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به صدا درآورده و بروز این وضعیت، مسئولان دو استان همسایه را به سمت هم افزایی برای مدیریت این مشکل سوق داده است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به وضعیت تالاب ها در سال جاری با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در تمام حوضه‌های آبریز هشدار داد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که به علت ناکافی بودن تعداد مقالات ارسالی ، همایش بررسی علت تلفات پرندگان میانکاله به تعویق افتاد و مدت زمان ارسال مقاله هم تمدید شده است.

کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست زنجان با بیان اینکه شاید تنها ۲۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در طبیعت به عوامل طبیعی بازمی‌گردند گفت: ۷۵ درصد این آتش‌سوزی‌ها بر اثر عوامل انسانی هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خببر داد؛

پاکسازی زیستگاه میش مرغ در بوکان از سگ‌های ولگرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از جمع آوری ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه پرنده در حال انقراض میش‌مرغ در بوکان خبر داد و گفت: در راستای مدیریت سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در حال انقراض میش‌مرغ (چیرگ) در این شهرستان تاکنون ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه آنها جمع‌آوری شد.
یک کارشناس محیط زیست بیان کرد: بارندگی‌هایی که در فصل گرم شاهد آن هستیم، به دلیل دمای بالا، جذب آبخوان‌ها نمی‌شود؛ البته این بارندگی‌ها برای تقویت پوشش گیاهی به خصوص گونه‌های چند ساله و بوته‌ای بسیار مفید است.
سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

حیات‌وحش عاری از شکارچی شد

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از نبود هیچگونه شکاری در حیات‌وحش این استان طی نیمه دوم فروردین ماه امسال تا ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد.