محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان:

محیط زیست به صنایع تبدیلی زیتون در طارم اخطار جدی داد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: به صنایع تبدیلی زیتون در طارم اخطار جدی داده شد چراکه هیچ راهکاری برای صنایع تبدیلی زیتون به منظور کنترل پساب ارائه نمی‌شود و این موضوع سرمایه‌گذاران این صنایع را سردرگم کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

آب سدها کم شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر ذخایر سدهای تامین کننده آب شرب تهران به ۳۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دور روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما را داریم، افزود: دریای خزر از بعد از ظهر فردا تا صبح یکشنبه 28 شهریور مواج است.
جنگل، زمینی اعم از خشکی و آبی است که عمدتاً از درخت و درختچه همراه با سایر رستنی‌های خشبی و علفی خودرو پوشیده شده باشد مشروط به آن که مساحت آن کمتر از نیم هکتار و تاج پوشش درختی آن به‌طور طبیعی کمتر از پنج درصد نباشد.

رئیس حفاظت محیط زیست ازنا مطرح کرد؛

دستگیری شکارچی سابقه دار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از دستگیری یک نفر متخلف غیرمجاز از شکارچیان سابقه دار در این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله عنوان کرد؛

دستگیری شکارچیان دو رأس کل و بز وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله از دستگیری شکارچیانی که در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد اقدام به شکار دو رأس کل و بز وحشی نموده بودند خبر داد.
کیفیت هوای پایتخت امروز (۱9 شهریور) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (بیماران قلبی، زنان باردار و سالمندان) است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه بیان کرد: پس از بررسی اولیه مشخص شد این خرس نر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته که باعث مرگ حیوان شده است.
باقری بناب در نطق میان دستور مطرح کرد؛

دریاچه ارومیه نفس های آخرش را می کشد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت: دریاچه ارومیه را دریابید در غیر این صورت شهرهای اطراف آن، به ویژه شهرستان ها بناب با بحران های شدید زیست محیطی و بهداشتی مواجه می شود.
به پیشنهاد انجمن یوزپلنگ ایرانی، ۹ شهریور به مناسبت نجات ماریتا، تنها توله بازمانده از واقعه دلخراش شهرستان بافق در سال 1373، به‌عنوان «روز ملی حفاظت از یوزپلنگ» نام‌گذاری شده است. روز ملی حفاظت از یوزپلنگ، نمادی برای حفظ و مراقبت بیشتر از این گوشت‌خوار در حال انقراض است.
کیفیت هوای پایتخت امروز (جمعه) قابل قبول است به این شکل که از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه ای ۷۹ قرار دارد.
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه، شاهد وزش باد شدید، بارش باران، رعد و برق و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای هوا در سه استان شمالی کشور خواهیم بود.

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع، از اعزام بالگرد اطفای حریق به مناطق دچار حریق خبر داد و گفت: متاسفانه امکان دسترسی به تالاب انزلی توسط ماشین‌های آتش نشانی وجود نداشت.
چندین کشور زیبا در خاورمیانه شعله‌ور شدند. دمای شدید و خشکسالی منطقه را ویران کرده، جنگل‌ها را سوزانده و شهرها را به نقاطی غیرقابل تحمل تبدیل کرده است. مجله فارن‌پالیسی در شماره ماه آگوست خود در یک گزارش نسبت به گرمای شدید و غیرقابل سکونت شدن خاورمیانه هشدار داد.