محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

موضوع کمبود منابع آب در کشور که باید از آن به یک ابرچالش یاد کرد، حال و آینده کشور را به مخاطره انداخته است.عوامل متعددی در ایجاد این ابرچالش نقش داشته‌اند که مهم‌ترین آن سوءمدیریت و عدم وجود یک راهبرد مشخص و بلندمدت در استفاده و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی بوده است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در پنج استان کشور خبر داد.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی با بیان اینکه در پی وقوع آتش‌سوزی عصر دیروز حدود پنج هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در منطقه شانگهای پرده در آتش سوخته است، گفت: فرضیه عمدی بودن آتش سوزی برای خشک کردن و تصرف تالاب دور از ذهن نیست.
بلایی که نــوع بشر در طـول یکصدسال اخیر بر سر زیگونگی، تاب‌آوری و ژینایی حیات در زمین آورده، به مراتب بیشتر، دردناک‌تر و مهیب‌تر از همه آتشفشان‌ها، یخبندان‌ها، زلزله‌ها و شهاب‌ سنگ‌هایی است که در طول چند میلیارد سال گذشته تحمل کرده است.
برای دستیابی به انتشار کربن خالص تا صفر برای شهرها نیازمند حمایت گسترده‌ای از رویکرد مشارکتی بیشتر هستیم. مشارکت‌های قوی بین دولت‌های شهری و متصرفان املاک و سرمایه‌گذاران در این برنامه موثر است. یک مدل تجاری مشارکتی، بیشتر به تغییر در طرز فکر بسیاری از ادارات شهرها نیاز دارد و باید صاحبان املاک، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و ساکنان را به‌ عنوان شرکای بلندمدت برای دستیابی به اهداف محیط‌زیست در نظر بگیرند.
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در هفت استان هشدار داد، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ ها از توصیه‌های این سازمان در چنین شرایط آب و هوایی است.
بارش شدید باران در تاریخ 17 مرداد 1400 در منطقه کلیبر آذربایجان شرقی موجب وقوع سیلی شد که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و متاسفانه باعث کشته شدن ۳ نفر و ایجاد خسارت بسیار زیادی به زیرساخت‌های منطقه شد.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: از امروز - یکشنبه - صدور هر گونه مجوز تردد برای خودروهای شخصی (به استثنای مجوز درمان) ممنوع و همه مجوزهای صادر شده تا پایان محدودیت هم باطل است.
در بیست و یکمین روز مرداد ماه؛

هوای قابل قبول تهران

هوای تهران امروز با شاخص ۸۳ واحد در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به مناسبت ۲۱ مرداد روز دریای خزر؛

چالش‌های زیست‌محیطی، خزر را غرق می‌کند

دریای خزر با قدمت چندین میلیون ساله یکی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های دریایی است، اما چند سالی است که با چالش‌هایی مانند انواع آلودگی‌ها از جمله پساب‌های خانگی، کشاورزی و آلودگی‌های نفتی دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که حیات این حوضه و زیستمندان آن را به خطر انداخته است.

تالاب گاوخونی نام باتلاقی است در فلات مرکزی ایران که بخش بزرگی از آن در استان اصفهان و مابقی در استان یزد قرار دارد که زاینده‌ رود به آنجا می‌ریزد.
فقر نظری و ضعف تحلیل در برنامه‌ریزی‌ها و الگوهای توسعه در بحران‌ها و مشکلات اجتماعی ایران بیش از پیش نمایان می‌شود.