محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

مشکلات آب راه حل دارد و چندان هم کار پیچیده‌ای نیست اما یک مدیریت منسجم می‌خواهد تا بتوانیم در مواردی که امکان دارد منابع آب‌هایی که از دست دادیم و اکوسیستمی را که نابود کرده‌ایم در یک فرآیند طولانی مدت مجدد احیا کنیم.
شامپانزه ایرانی با نام باران بعد از انتقال به کنیا در درگیری با دیگر شامپانزه ها جانش را از دست داد.
وضعیت آلودگی هوای تهران به مرز هشدار رسیده و هم اکنون شاخص آلودگی هوای تهران ١۵۵ واحد است. منطقه ١٩ با شاخص ١٧۴ آلوده ترین منطقه تهران است.
زمانی‌که مسئولان تایید می‌کنند 32 میلیون لیتر در نیروگاه‌های حرارتی مازوت مصرف می‌شود، یاد همان صحبت‌های سال گذشته می‌افتیم که بارها تاکید کردند که مردم یکی را انتخاب کنند یا «خاموشی‌های مکرر برق» یا «آلودگی هوا».
افــزایش آلودگی هوا در کلانشهرها در شرایطی ادامه دارد که کارشناسان هواشناسی و مسئولان از شرایط بحرانی هوا در هفتــه اخیر خبر می‌دهند و باید در انتــظار شرایط بحرانی هوا در روزهای آتی باشیم.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و غرب تهران بارش برف طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.
مازوت را کسی از ما نمی خرد و ما هم آن را می سوزانیم برق تولید می کنیم.آیا کمیته می تواند جلو آن را بگیرد؟! پایتخت از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک، 194 روز هوای قابل قبول، 60 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس جامعه و 6 روز هوای آلوده برای همه افراد داشته است.
در شرایطی که کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت ۱۰۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، کیفیت هوا در ۲۰ ایستگاه در شرایط قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به پایداری هوا و احتمال افزایش شاخص آلایندگی برای فردا و پس فردا تعطیلی مهدهای کودک و غیر حضوری شدن مدارس در کلیه مقاطع برای شهرستان‌های تهران ، قرچک، پاکدشت، ورامین و پیشوا اجرا خواهد شد.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس مجلس در نامه ای به نگهداری خواستار بررسی فوری راهکارهای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست شد.