محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط‌زیست با توجه به اثرات جبران ناپذیری که گونه‌های گیاهی غیربومی مهاجمی مثل سنبل آبی و آزولا از هموطنان خواست از خرید آن خودداری کنند و پیشنهاد داد؛ سبزه های خوراکی بکارید.

رهبر انقلاب گفتند: روی مسئله‌ تخریب جنگل‌ها حساس باشید ایشان در سال‌های گذشته نیز حساسیت خود نسبت به این موضوع را مطرح کرده بودند: روی مسئله‌ تخریب جنگل‌ها حساس باشید. فشار به جنگل‌ها زیاد است. جنگل‌ها، منابع طبیعی و مراتع را باید حفظ کرد.
به دنبال برنامه‌ریزی برای کاشت 14 هزار نهال در هفته جاری:

منطقه 12 به نام شهدای سلامت و علم و دانش سبز شد

هم‌زمان با روز درختکاری، شهردار منطقه 12 از کاشت نهال به نام شهدای سلامت و علم و دانش این منطقه خبر داد و گفت: ان‌شاءالله طی هفته جاری، 14 هزار نهال نیز بین شهروندان منطقه توزیع خواهد شد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماجرای قطع درختان در خیابان پردیس گفت: مالک یک زمین شخصی بدون مراجعه به شهرداری درختان موجود در حریم این خیابان را قطع کرده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باتوجه به سابقه موضوع گردشگری آشوراده، سازمان حفاظت محیط زیست جلسات تخصصی به منظور رفع موانع و مشکلات پیرامون موضوع و اجرای دستور رئیس جمهور دولت سیزدهم براساس مجوزهای قبلی تشکیل خواهد داد.
شمشادهای هیرکانی درختانی ارزشمند و جزو ذخایر جنگلی ما محسوب می شوند اما از سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به علت طغیان دو آفت " بلایت " و "پروانه برگ خوار " حدود ۴۰ میلیون اصله از شمشادهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساله را از دست دادیم.
شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۹ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.
پیرهادی گفت: متاسفانه به دلیل شرایطی که داریم در سال ۱۴۰۱ هم در فصل های پاییز و زمستان آلایندگی خواهیم داشت.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، هم اکنون شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۶۴ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.
جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور به تدریج در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین مناطقی از اصفهان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: فرماندهان یگان محیط‌زیست استان‌ها با اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات گونه‌های جانوری و گیاهی پیشگیری کنند.
سلاجقه اظهار کرد: بسیاری از خدمات عمومی همچون بانک‌ها، برخی از سرویس‌های خدمات دولتی و خریدها اینترنتی شده و توسعه قابل ملاحظه‌ای در فضای مجازی یافته است. البته با وجود اثربخشی این موارد کافی نیست و متأسفانه هنوز معضل آلودگی باعث رنجش شهروندان می‌شود.
تخریب باغات بر خلاف وعده های چندین ساله مدیران شهری تمام نشده و مناطق جنوبی در معرض خطر جدی هستند. گرچه اعضای شورای شهر بیان می کنند که به توسعه فضای سبز مناطق جنوبی علاقمندند اما نبود نظارت درختان منطقه 18 را تا پای مرگ کشانده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش پراکنده برف دربرخی استان‌ها و افزایش شدت بارش‌ها از یکشنبه (اول اسفندماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خبر داد.
در پی بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیل طی روزهای اخیر، تاکنون دست‌کم ۱۰۵ نفر در ایالت ریودوژانیروی برزیل جان خود را از دست داده‌اند.