محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

خیزش شدید گردوغبار که دیروز علاوه بر تهران بخش‌های غربی و شمالی کشور را درنوردید، اگرچه نخستین موج ریزگرد با آغاز همزمان فعالیت کانون‌های داخلی و خارجی است، اما آخرین آن نخواهد بود و طی سال‌جاری باید منتظر موج‌های متعدد ریزگردی باشیم.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و گاهی وزش باد خیلی شدید و فعالیت سامانه بارشی ازاواخر وقت دوشنبه (۱۵ فروردین) و برخورد صاعقه و تگرگ خبر داد.
مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه روز پانزدهم فروردین سالروز دستور مقام معظم رهبری برای تاسیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تحت عنوان روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی نامگذاری شده است، به تشریح برنامه های سازمان در این راستا پرداخت.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شواهد نشان می‌دهد که احتمال بارداری «ایران» - یوزپلنگ تحت اسارت در استان سمنان - بالاست.
بسیاری از خانواده‌ها در روزهای پایانی عید خصوصا سیزدهم فروردین‌ماه اقدام به رهاسازی ماهی‌های قرمز خود می‌کنند ولی سوال اینجاست که این ماهی‌ها را کجا باید رها کرد؟
نوروز بی‌تردید از زیباترین عیدهای جهان است، چرا که با «اعتدال بهاری» و رویش گیاهان و سرزندگی حیات وحش آغاز می‌شود.
هر سال در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین چراغ‌های منازل‌شان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (اول فروردین ماه) آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد است.
دو سال شیوع کرونا و محبوس شدن بسیاری از خانواده‌ها در این ایام در خانه و شهر خود، سبب شده که از همین حالا سیل گرشگران به شهرهای مختلف سرازیر شود، هر چند که هنوز کرونا روزانه هزاران نفر را مبتلا می‌کند و کارشناسان از افزایش شیوع کرونا در تعطیلات نوروز خبر می‌دهند، ولی سیل گردشگران به دامان طبیعت و شهرها، سبب شده که بسیاری از کارشناسان در این رابطه احساس خطر کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران:

سنبل آبی مردابی نخرید

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اعلام کرد: بازارهای گل و مغازه ها، گیاه سنبل آبی مردابی را عرضه نمی کنند و به طور کل فروش آن هم ممنوع است.