محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

یک دامپزشک از تلف شدن «کیجا» ماده پلنگ ارم در اثر ابتلا به عفونت شدید خبر داد.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه خانواده از مهم‌ترین اهرم جامعه‌پذیری در افزایش سطح آگاهی زیست‌محیطی است، تاکید کرد: صیانت از محیط‌زیست را باید از خانواده آغاز کرده و الگوی مصرف را با رویکرد زیست‌محیطی و بر اساس تعالیم اسلامی و فرهنگ ایرانی اصلاح کنیم.
سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه نگاه سازمان با رسانه‌ها در راستای هم‌افزایی در حوزه محیط زیست است، گفت: در این دوره از مدیریت سازمان محیط زیست از هیچ رسانه‌ای شکایت نمی‌شود.
دفاع تمام قد از محیط زیست و فعالان آن

سیدحسن خمینی: توجه نکنیم، از طبیعت سیلی می خوریم

سیدحسن خمینی گفت: همیشه به ذهن ها می‌رسد که فعالان محیط زیستی آرمان شهر می خواهند و خیال بافی می کنند. یعنی ممکن است طرف بگوید شکم بچه من خالی است، اما شما دنبال انقراض گونه آسیایی یوزپلنگ هستید؟! دلسوزی برای طبیعت نمی‌تواند کسی که الآن دچار مشکل هست را به هشدار بیاورد.
موسسه خیریه نیکان ماموت با شماره ثبت 26394 پس از گذشت یازده سال فعالیت مستمر در زمینه امور خیر و حمایت از خانواده‌ها محروم، با اقدام به ساخت مخازنی برای جمع آوری باتری‌های مصرف شده در ماه‌های پایانی سال 1400 و نصب آنها در مزاکر خرید هایپرمی و هایپر استار و ... نقش موثری را در زمینه حفاظت از محیط زیست و حمایت از خانواده ها به انجام رساند.
دود سیاهی که در تصویر مشاهده می کنید، حاصل از سوزاندن روزانه ۸ هزار تن آلاینده مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا است؛ دودی که نه تنها بسیاری از شهرهای شرق مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به آسمان پناهگاه حیات وحش و ذخیره گاه زیست کره میانکاله نیز وارد می شود و در بسیاری از شهرهای شرق استان مازندران می توان به راحتی آن را مشاهده کرد.
مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: با احتساب یوزهایی که احتمالا شناسایی نشده‌اند، جمعیت این گونه در ایران زیر ۳۰ فرد برآورد می‌شود.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: شرایط جسمانی «ایران» خوب است و امکان بارداری مجدد را دارد.
تهران از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک و 45 روز هوای قابل قبول و ۱۷ روز هوای آلوده برای گروه‌های حساس جامعه،۳ روز ناسالم برای همه افراد و2 روز هوای خطرناک داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: تدوین دستورالعمل آموزشی برای ورود طبیعت گردان به عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت سازمان از جمله پارک های ملی ضرورت دارد .

دیروز اتفاق افتاد؛

شهادت یک محیط بان شیرازی

یک محیط بان و یک نیروی مردمی در پناه گاه حیات وحش دره باغ بوانات در استان فارس طی درگیری با متخلفین شکار جان باختند.

اولین اقدام دولت رئیسی درباره ریزگرد‌ها

نامه امیرعبداللهیان به وزرای خارجه چند کشور درگیر گرد و غبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به وزیران خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد یا مبتلا به بحران زیست‌محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت و در این زمینه پیشنهادات و نظرات ایران را برای مقابله با این بحران زیست‌محیطی مطرح کرد.
با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی، گردوغبار تنفس را برای میلیون‌ها نفر سخت کرده و حالا عرصه برای تنفس مردم غرب و جنوب کشور به‌حدی تنگ شده که آمار مراجعات آنها به مراکز اورژانس، به شدت افزایش پیدا کرده است.
شاخص آلودگی هوا در حال حاض بر روی عدد ۴۰۴ قرار گرفته و هوای تهران برای همه افراد جامعه خطرناک است.