محیط زیست

با پرسون از مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس محیط زیست باخبر شوید.

معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به به‌روزرسانی فهرست گونه‌های حمایت و حفاظت‌شده و در معرض خطر انقراض کشور گفت: بر اساس فهرست منتشره بیش از ۱۰۰گونه مهره‌دار در فهرست در "معرض خطر انقراض" قرار دارند.
سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار توده هوای گرم در اکثر مناطق کشور طی هفته جاری از رگبار و رعدوبرق ۳ روزه در برخی مناطق کشور خبر داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود، گفت: در پنج روز آینده جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است.
سازمان هواشناسی تداوم کاهش کیفیت هوا و وجود گرد و غبار را تا روز جمعه، ۴ شهریور دانست و در ادامه اعلام کرد: شروع هفته آینده با افزایش دما همراه خواهد بود.
بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۳۱ مردادماه) شهر اهواز همچنان آلودگی هوا را با وضعیت ناسالم برای همه تجربه کرده است.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به آلودگی‌هایی دریایی با منشا انسانی و دریایی، تخلیه فاضلاب انسانی تصفیه نشده به دریا را از چالش‌های مهم و دارای اهمیت دانست که نیازمند همکاری سازمان محیط ‌زیست با وزارت نیرو است.
چابهار در جنوب شرق ایران قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی کشور است.
رییس فراکسیون مجلس با بیان اینکه «کلاً هیچ قاعده و قانون خاصی برای نگهداری حیوانات غیرمتعارف در منازل وجود ندارد»، اظهار کرد: این اقدامات حاصل تفکرات سرمایه‌داری و پیروی از مد و ژست پولداری و این قبیل موضوعات است و با آن نیز مخالف هستیم.
در استان‌های مرزی کشور به ویژه مناطق غرب و جنوب غربی غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت در این مناطق سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
همزمان با اوج گیری تغییرات اقلیمی و تشدید بحران آب، تحلیل‌ها نسبت به انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی از استان‌هایی که با بحران کم آبی مواجه هستند، رنگ جدیدی گرفته و کارشناسان مخالف اجرای این پروژه از راز‌های سر به مهری پرده برداشته‌اند که اجرایی شدن این طرح را با اما و اگر‌هایی همراه کرده است.